A Magyar Posta is partner a pénzügyi kultúra fejlesztésében
2017.06.23
Az MNB és a Magyar Posta együttmûködési megállapodásának köszönhetõen a fogyasztók a postákon is hozzájuthatnak a mindennapi pénzügyi ismereteket fejlesztõ – általános és szezonális – információkhoz. Ezzel új partner csatlakozott a jegybank nyári, utazási pénzügyi információkat bemutató fogyasztóvédelmi kampányához.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttmûködési megállapodást kötött a Magyar Posta Zrt.-vel (Posta) a pénzügyi fogyasztóvédelem erõsítése és a hazai pénzügyi kultúra fejlesztése érdekében.

A közös társadalmi felelõsségvállaláson alapuló együttmûködés során a Posta biztosítja, hogy – az év egészében, illetve egy-egy idõszaki tájékoztató kampányához kötõdõen – az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványait (Pénzügyi Navigátor Füzeteit) és a társadalmi célú rövidfilmjeit (Pénzügyi Navigátor Filmek) elérhetõvé teszi a postákon, illetve egyéb felületein, ahol további közös fogyasztóvédelmi cikkeket is megjelentet.

A jegybank jelenleg is zajló nyár eleji „Pénzügyekben Önnel – Önért! Nyaralás – tudatosan” elnevezésû lakossági kampányában – kapcsolódva a tudatos pénzügyi tervezésrõl szóló tavaszi programhoz – elsõdlegesen az utazáshoz kötõdõ pénzügyi tudnivalókra (utasbiztosítások, bank- és hitelkártya használat) hívja fel a figyelmet honlapján, Facebook oldalán, több kereskedelmi áruházlánc üzletében, és – a friss megállapodásnak köszönhetõen – a postákon is. Az õszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei (bankválasztás, diákhitel-felvétel) kerülnek a tájékoztatás fókuszába, míg év végén jellemzõen a „karácsonyi” hitelek és a (gépjármû)biztosítások jellemzõirõl szóló kiadványok lesznek elérhetõek.

Mint ismeretes, a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérés szerint hazánk felnõtt lakosságának egy része nem kellõ körültekintéssel tervezi pénzügyeit, s a fontosabb döntések elõtt sem tájékozódik alaposan. Mindez arra mutat rá, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése során az alapvetõ pénzügyi információk mellett a mindennapi életben hasznos tudnivalók átadása is fontos, lehetõleg a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljuttatva azt. Ennek érdekében az MNB idén márciusban megállapodást kötött több kereskedelmi áruházlánccal, melyhez nemrég további szereplõk is csatlakoztak.

A postai együttmûködési megállapodás révén a jegybank – a civil szervezetek, az áruházláncok és a felsõoktatási hallgatók mellett – újabb partnerekkel erõsíti a pénzügyi fogyasztóvédelem ügyét, s nyitott további partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni.