A magyarok 92 százaléka ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak
2017.06.29
A magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét, a válaszadók 92 százaléka ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak, csupán 4 százalék nem - derült ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felmérésébõl.

Az összefoglaló szerint a Travel Report 2017 elnevezésû nemzetközi kutatást a GfK piackutató készítette a PayPal megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdõíves interjút összesen 5000-en töltötték ki. Magyarországon a felmérés 1014 olyan felhasználó megkérdezésével készült, akik az elmúlt 3 évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban - tették hozzá.

Az eredményekbõl kiderült: a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.
A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.

A célállomás kiválasztása elsõsorban az utazás jellegétõl függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt. 

Az utazás idõpontját és idõtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban - írták. 

A válaszok alapján egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ.

A kutatásból ugyancsak kiderült, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetõeszközt.

Kiemelték, a kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerûbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti elõnyben az offline fizetési formákat az online lehetõségekkel szemben. 

A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemzõ - írták.