Idén is az öngondoskodás elõsegítéséért kampányol a MABISZ
2017.09.08
2017. szeptember 18-tól ismét nyugdíjbiztosítási kampányba kezd a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), folytatva a tavaly megkezdett munkát. A kampány célja ezúttal is a lakosság edukációja, öngondoskodási hajlandóságának növelése, és a tagbiztosítók egyéni nyugdíjbiztosítási kampányainak elõsegítése. A tavalyi évhez képest a legmarkánsabb változás a nõi célcsoport fókuszba kerülése – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A koncepció kialakításával és megvalósításával az idei évben is a Spice Communicationt bízta meg a szövetség. A „Mi lenne velem nélkülem?” szlogen alatt futó kampány lényegében minden csatornán kiemelkedõen teljesített. A TV reklámszpotot összesen több mint 1,2 millióan látták – egy fõ átlagosan hét alkalommal találkozott vele -, mintegy 58 százalékos, hatékony elérést generálva. Az online csatornák sem teljesítettek rosszul: a YouTube-on keresztül több mint 260 ezren a kampányfilmet. A filmmel elért 41 százalékos végignézési arány pedig messze a - 8-20 százalékos – iparági átlag fölötti eredmény. 

A Google és Facebook hirdetések esetében 5,3 milliót meghaladó megtekintést sikerült elérni, míg az online display hirdetések 11 milliós AV mellett 3,7 milliós reach-et produkáltak. A kampányt kiegészítõ PR tevékenység, natív megjelenésekkel kiegészített eredménye az ugyancsak kiemelkedõ, 1,5 milliós olvasottságot eredményezett.

Az online eredmények összehasonlítása

KampányelemekIpari átlag (CTR%)Öngondoskodás (CTR%)
Fix hirdetések0.08% – 0.1%0.21%
CT csomagok0.06%0.09%
Video (végignézési arány)8% – 20%41.1%
E-DM0.1%0.08%
Programmatic0.08%0.2%
Social0.1% – 0.35%0.48%

(Gemius Ipsos Audience, 2016.01.01 – 2016.11.30, 15+ magyar lakossági internetezõk reprezentatív minta)

A 2017 õszi kampány üzenetei és mondanivalója lényegében változatlanok maradnak, továbbra is rövid, egyértelmû, azonnali cselekvésre ösztönzõ kreatívok készültek. Az egyéni cselekvés, az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása mellett kiemelt kampányelemként jelenik meg a nyugdíjbiztosításra igénybe vehetõ állami támogatás is, ugyanakkor a tavalyi, elsõdlegesen férfiakra fókuszáló kommunikáció mellett ezúttal a nõk jelentik az elsõdleges célcsoportot. A nõket magasabb várható élettartamuk miatt, ha lehet, még jobban sújtja az idõskori megélhetés problémája. így nem csupán kívánatos, de egyenesen kikerülhetetlen az õ hatékonyabb megszólításuk, az öngondoskodással kapcsolatos gondolkodás megváltoztatásához. 

Ennek megfelelõen a kreatívokban és a kampányfilmben most elõtérbe kerülnek a nõi szereplõk, de fel-fel tûnik a férfi fõszereplõkkel forgatott, 2016-os reklámfilm is. A médiamix kiigazítása során is nagyobb reprezentációt kaptak a nõk által preferált csatornák. 

Az idei kampány szeptember 18-án indul, 5 héten keresztül tart majd, és ismét az elektronikus médiára, valamint az online csatornákra fókuszál majd.
„Példaértékûnek tartjuk, hogy a biztosítók összefogásával egy olyan fontos kérdés, mint az öngondoskodás szükségessége és a nyugdíjbiztosítás, ismét a figyelem homlokterébe kerülhet” – jelentette ki Molnos Dániel, a MABISZ fõtitkára.