A koncepció kialakításával és megvalósításával az idei évben is a Spice Communicationt bízta meg a szövetség. A „Mi lenne velem nélkülem?” szlogen alatt futó kampány lényegében minden csatornán kiemelkedõen teljesített. A TV reklámszpotot összesen több mint 1,2 millióan látták – egy fõ átlagosan hét alkalommal találkozott vele -, mintegy 58 százalékos, hatékony elérést generálva. Az online csatornák sem teljesítettek rosszul: a YouTube-on keresztül több mint 260 ezren a kampányfilmet. A filmmel elért 41 százalékos végignézési arány pedig messze a - 8-20 százalékos – iparági átlag fölötti eredmény.
A Google és Facebook hirdetések esetében 5,3 milliót meghaladó megtekintést sikerült elérni, míg az online display hirdetések 11 milliós AV mellett 3,7 milliós reach-et produkáltak. A kampányt kiegészítõ PR tevékenység, natív megjelenésekkel kiegészített eredménye az ugyancsak kiemelkedõ, 1,5 milliós olvasottságot eredményezett.
Az online eredmények összehasonlítása
Kampányelemek | Ipari átlag (CTR%) | Öngondoskodás (CTR%) |
Fix hirdetések | 0.08% – 0.1% | 0.21% |
CT csomagok | 0.06% | 0.09% |
Video (végignézési arány) | 8% – 20% | 41.1% |
E-DM | 0.1% | 0.08% |
Programmatic | 0.08% | 0.2% |
Social | 0.1% – 0.35% | 0.48% |
(Gemius Ipsos Audience, 2016.01.01 – 2016.11.30, 15+ magyar lakossági internetezõk reprezentatív minta)
A 2017 õszi kampány üzenetei és mondanivalója lényegében változatlanok maradnak, továbbra is rövid, egyértelmû, azonnali cselekvésre ösztönzõ kreatívok készültek. Az egyéni cselekvés, az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása mellett kiemelt kampányelemként jelenik meg a nyugdíjbiztosításra igénybe vehetõ állami támogatás is, ugyanakkor a tavalyi, elsõdlegesen férfiakra fókuszáló kommunikáció mellett ezúttal a nõk jelentik az elsõdleges célcsoportot. A nõket magasabb várható élettartamuk miatt, ha lehet, még jobban sújtja az idõskori megélhetés problémája. így nem csupán kívánatos, de egyenesen kikerülhetetlen az õ hatékonyabb megszólításuk, az öngondoskodással kapcsolatos gondolkodás megváltoztatásához.
Ennek megfelelõen a kreatívokban és a kampányfilmben most elõtérbe kerülnek a nõi szereplõk, de fel-fel tûnik a férfi fõszereplõkkel forgatott, 2016-os reklámfilm is. A médiamix kiigazítása során is nagyobb reprezentációt kaptak a nõk által preferált csatornák.
Az idei kampány szeptember 18-án indul, 5 héten keresztül tart majd, és ismét az elektronikus médiára, valamint az online csatornákra fókuszál majd.
„Példaértékûnek tartjuk, hogy a biztosítók összefogásával egy olyan fontos kérdés, mint az öngondoskodás szükségessége és a nyugdíjbiztosítás, ismét a figyelem homlokterébe kerülhet” – jelentette ki Molnos Dániel, a MABISZ fõtitkára.