A Renault- és a Volvo-csoport egyesíti erőit, tekinve, hogy a logisztikai iparágban egyre nagyobb szükség van a szén-dioxid-kibocsátás mentesítésére. A két autógyártó egy új, önállóan, saját vállalati identitással működő, franciaországi székhelyű vállalatot hoz létre, amely a szoftveralapú elektromos furgonok teljesen új generációjának fejlesztését hívatott irányítani.
A CMA CGM csatlakozik az új vállalathoz, és 120 millió eurót fektet be a PULSE-en - a szállítás és a logisztika szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítására létrehozott energiaalapján - keresztül. A Renault és a Volvo továbbra is további befektetőket és üzleti partnereket keres.
"A villamosítás és a digitalizáció forradalmi változásokat hoz a kishaszongépjárművek piacán. A Renault Csoport vezető szerepet kíván betölteni ebben az átalakulásban, miközben szilárd és hatékony értékteremtést is szeretne biztosítani. Az új vállalat három úttörő, egymást kiegészítő eszközeinek start-up gondolkodású, páratlan kombinációja: egy vezető tehergépkocsi-gyártó, a személyre szabott szolgáltatások szakértője, a globális ellátási láncok bajnoka, valamint az európai EV úttörője és LCV vezetője. Minden részlet adott ahhoz, hogy valami igazán egyedit alkossunk" - mondta Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója.
"Izgatottan várjuk, hogy egy új vállalat alapításával újabb lépést tegyünk a fenntartható közlekedési megoldások felé vezető utunkon. Úgy látjuk, hogy egyre nagyobb az igény a tiszta, hatékony és biztonságos városi közlekedésre, és a partnerség és az együttműködés kulcsfontosságú ennek eléréséhez" - mondta Martin Lundstedt, a Volvo Group elnöke és vezérigazgatója.
A tervek szerint a gyártás 2026-ban indul, és a járművek egy új, teljesen elektromos LCV gördülőplatformra (skateboard platform) épülnek, amely alacsony költséggel jár, illetve a biztonsági előírások szempontjából nagyfokú modularitást kínál a különböző karosszériatípusokhoz.