Nyilvánossá teszi platformját a Lemonade
2017.10.24
Publikussá teszi értékesítési platformjának API-ját az utóbbi évek egyik legígéretesebb insurtech startupja, a Lemonade. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a versenytársak minden további nélkül átvehetik az igen meggyõzõen mûködõ, pár perces kötést lehetõvé tévõ mesterséges intelligencia - chatbot kombinációt, sõt inkább még kiélezettebbé teszi számukra a versenyt: mostantól kezdve ugyanis bármilyen releváns harmadik oldali szolgáltató befûzheti a weboldalára vagy applikációjába a Lemonade biztosításait annak biztosításkötési funkciójával egyetemben.

Az online biztosításkötési felületek kialakítása elképesztõen nehéz feladat, még akkor sem lenne az, ha csupán az ügyfélélményre kihegyezett fejlesztési munkáról lennne szó. A valóságban azonban olyan robusztus, összetett problémakörrõl van szó, amibõl csak nagyon keveset érzékelnek a felhasználók: a különféle részlegek egyszerre érvényesítendõ, gyakran egymásnak ellentmondó érdekei, a jogi szabályozási kérdések, az idõtálló technológiai megoldások megtalálása csak néhány ezek közül. Ráadásul ez még csak az adott biztosító saját felületeit érinti, tovább bonyolódik a helyzet, ha még egy külsõ partnerrel is egyeztetni kell.

A Lemonade dobása éppen ezért rejt hatalmas potenciált. Nincsen több hónapos egyeztetési, integrálási szakasz, egy viszonylag egyszerû fejlesztési munkával akár órák alatt alatt kínálhat biztosítást például egy ingatlanközvetítõ kiegészítõ szolgáltatásként saját weboldalán, applikációjában, egyéb okoseszközén keresztül. A nyilvános API - olyan eljárások, kapcsolódási protokollok gyûjteménye, aminek segítségével használható az adott program anélkül, hogy annak belsõ mûködését ismerni kellene - hozzáférést biztosít mindahhoz, amirõl a Lemonade híres, azaz a gyors ajánlatkérés, kötés és kártalanítás funkicókhoz egyaránt. 

Shai Wininger társalapító elmondása szerint az elérhetõ biztosítások körének és típusainak bõvülését természetesen az API is követni fogja, így egyre újabb harmadik oldali partnerek számára lehet vonzó a Lemonade befûzése, mellyel lényegében nagyon egyszerûen bõvíthetik a kínált szolgáltatások körét, miközben a biztosító újabb értékesítési csatornákra tesz szert.

Hogy érzékeltessük az API megoldások üzleti potenciálját, nézzünk néhány ismerõsen hangzó példát. Az Amazon online könyvesboltként elindulva idõvel úgy döntött, a nyilvánosság számára is elérhetõvé teszi saját felhõalapú AWS platformját, mára a teljes cloud-ipar 47 százalékát birtokolja. A Google késõn kapcsolt, ennek megfelelõen alig 4 százalékkal rendelkezik. Az Apple nem túl lelkesen megnyitott app piacterén mára 2 millió alkalmazás érhetõ el.