Lojalitás program - biztosítással
2017.12.14
A Tesco és a Sainsbury's pénzügyi termékeket is kínálnak brit vásárlóiknak, így például vásárlási szokásaikra alapozott autóbiztosítást. Természetesen nem csak a saját boltjaikban tapasztaltak alapján áraznak, valójában kiterjedt lojalitásprogramjaik révén követik le a tagok vásárlási útját, és ezekbõl vonnak le következtetéseket.

A két üzletlánc a szigetország élelmiszerboltjainak csaknem felét mondhatja együttesen magáénak, rrígy kivételesen nagy a lojalitásprogramokban részt vevõk száma is. Hagyományaikhoz híven a tagoknak kínál pénzügyi termékek is diszkont áron vehetõk igénybe, a Sainsbury's például 1,8 millió hûségprogram tagot mondhat magáénak, akiknek közvetlenül kínál lakás- és gépjármûbiztosításokat. Hogy kinek mit és mennyiért ajánl fel a rendszer, alapvetõen az dönti el, mi mást és hogyan vásárolnak még a hûségprogramban résztvevõ partner üzletekben. Egy egyszerû példát hozva, ha például azt látják, hogy egy adott vásárló relatíve rendszeresen, kötött rutin szerint vásárol, akkor azt tételezik fel, hogy szeret elõre tervezeni, amely tulajdonság pedig többnyire az óvatosabb, biztonságosabban vezetõ sofõrök sajátja, így számára alacsonyabb díjú gépjármûbiztosítást kínálnak. A Tesco, melynek saját bankja mintegy 8 millió ügyfelet mondhat magáénak, hasonló elvek mentén ajánl hûségprogramja tagjainak akár 25 százalékos engedmény mellett autó-, lakás- és kisállat biztosításokat.

Habár ez teljesen legális, néhány szakértõ szerint túlzottan tolakodó, a vásárló privát szférájának megsértése határán mozog. Egyes vásárlók olyan módon szorulhatnak ki bizonyos szolgáltatásokból, kedvezményekbõl, hogy arról nem is tudnak, illetve ha mégis, akkor annak miértjével nem lesznek tisztában.