Az idei kgfb-kampányban a közvetítõcégek folyamatos médiajelenléttel, hirdetési kampánnyal, meglepõ árukapcsolással igyekeznek váltásra buzdítani. Részesedésük az utóbbi kampányokban folyamatosan erõsödött, s ez folytatódni fog − mondja Máhig Attila. A Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezetõ igazgatója szerint a szerzõdések minimum 55-60 százalékát köthetik majd meg az alkuszok, ennek döntõ része online alkuszi kötés lesz.
Hazánkban az alkuszok részvétele sokkal magasabb arányú a kgfb-szerzõdések értékesítésében, mint bárhol a régióban − vélekedik Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója. Az online alkuszok ekkora túlsúlya abba az irányba tolja el a versenyt, hogy elhitetik: egyedül az ár számít, a szolgáltatás, amit a biztosítók nyújtanak érte, másodlagos − figyelmeztet Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese.
Ugyanakkor a növekvõ részarány jelentõsen csökkenõ szerzõdésszámra vonatkozik, miközben az átlagdíjak újabb 20-30 százalékos csökkenése is jellemzi az idei kampányt. Mindez pedig azzal jár, hogy a bruttó díj alapján jutalékot kapó alkuszoknak korántsem biztos, hogy megéri a komoly reklámjelenlét.