Egyre gyakrabban foglalunk szállást a neten keresztül
2018.02.23
2017-ben 30 százalékkal nõtt a Szallas.hu árbevétele, a külföldrõl származó bevételek ennél is nagyobb mértékben, közel 50 százalékkal ugrott meg. A közvetített forgalom így elérte a 23,5 milliárd forintot, 2017-ben 882 ezer vendégéjszakát adtak el - írja az mfor.hu.

A 30,9 százalékos bõvüléssel a Szallas.hu 3,4 milliárdra növelte árbevételét 2016-hoz képest. Az oldalon foglalható szálláshelyek száma elérte a 257 ezret, ami közel 20 százalékos bõvülést jelent tavalyelõtthöz viszonyítva. Összesen 882 ezer éjszakáról „gondoskodott online" a Szallas.hu, eszerint minden 4. internetezõ itt választja ki belföldi úti célját, és több mint 700 ezer vendégértékelés található már az oldalon.

A cég külföldön még dinamikusabban bõvült, az országhatáron túlról származó árbevétel több mint 50 százalékkal való gyarapodásában jelentõs szerepet játszottak az akvizíciók is, így a spanie.pl, a nocleg.pl, a nemaradjel.hu, a sporoljvelem.hu és a csakegyutazas.hu felvásárlása is. Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetõje elmondása szerint pedig a foglalkoztatottaik számát is nagy arányban növelték, közel 20 százalékkal.

A cég sikerrel nyitott az élményturizmus felé - jelentette ki Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere. Elmondása szerint a lehetõséggel már közel 500 helyi partner élt, így átlagosan egy-egy úti cél mellé 25 diszkont áras programajánlatot is kapnak a vendégek, melyek a választott szálláshely 30 kilométeres körzetében találhatók.

A Szallas.hu az elmúlt 5 év alapján 2018-ra átlagosan 7-10 százalékos bruttó árbevétel-növekedést prognosztizál a magyar szálláspiacra. A legnagyobb bõvülést a kisebb szobaszámú szálláshelyeknek jósolják, míg a szállodák piacán átlag alatti növekedést feltételeznek. Azok a szálláshelyek lesznek keresettek a Z-generáció körében, amelyek aktív kikapcsolódást és gasztronómiai élményt kínálnak. Számukra fontos az ökotudatosság, a dizájn, az autentikus desztinációkat keresik, ahol azonosulhatnak a helyi kultúrával és életérzéssel. „Az élménykeresés viszont nemcsak a fiatalokra igaz: az 1964 elõtt születettek magasabb jövedelemmel és több szabadidõvel rendelkeznek, utazásaik során bakancslista típusú élményeket keresnek" – mondta Mészáros Judit.