Oszd meg és keress pénzt!
2018.03.05
Az autómegosztó szolgáltatások abból indulnak ki, hogy a jármûvek az idejük jelentõs részét állva, kihasználatlanul töltik, ma pedig már nem olyan nagy dolog megszervezni, hogy az autó tulajdonosa kölcsönbe adja másnak a kocsiját arra az idõre, amíg neki éppen nem kell. A bérlõket és a kiadókat hozza össze az autómegosztó cég, amely leveszi a hasznát, de a bérleti díjból természetesen az autó tulajdonosa is részesül - írja a G7.

Ha az ilyen autómegosztó szolgáltatások elterjednek, akkor sokan hamar rájöhetnek, hogy nem csak a saját autójukat éri meg bedobni a közösbe, hanem érdemes lehet külön autót venni és tartani azért, hogy mások használják, és ezzel pénzt termeljen.

Az egyik hazai autómegosztó cég, a BeeRides segítségével a G7 kiszámolta, hogy mekkora bizniszt rejt ez a lehetõség. A társaság a Liszt Ferenc repülõtér közelében mûködik, és azt találta ki, hogy a külföldre utazó, nyaraló magyarok autóit bérbe adja azoknak a turistáknak, akik hozzánk érkeznek, és a hagyományos autókölcsönzõknél olcsóbb megoldást keresnek. A bérbeadóknak ez azért jó, mert ahelyett, hogy parkolási díjat fizetnének a reptéren, még õk kapnak pénzt, mégpedig a bérleti díj felét.

A BeeRides azonban nem csak azokra lõ, akik egy-két hétre elmennek nyaralni, és otthagyják az autójukat, hanem azokra is, akiknek van olyan jármûvük, amelyet hosszabb távra is fel tudnak ajánlani bérbeadásra. Ilyenkor havi minimumot garantálnak a tulajdonosnak, vagyis az autó körülbelül 25 – 50 ezer forintot akkor is fog termelni egy hónapban, ha egy centimétert sem mozdul a reptérrõl.

A G7 azt számolta ki, hogy ha valaki vesz egy ötéves autót, majd öt évig otthagyja a reptéren a BeeRides-nál, akkor mennyi pénzhez jut.

A cég azt mondja, hogy az alsó-közép vagy kis kategóriás modellek közül érdemes választani, olyat, amely olcsón szervizelhetõ, nem baj, ha a karosszériája kicsit sérült, csak motorikusan, és mûszakilag jó állapotban legyen. Az ötajtós modelleket szokták elõnyben részesíteni a bérlõk, akik elvárják a légkondit, esetleg az automata váltót is.

Egy ötéves Opel Astrát megvesszük 2,5 millió forintért, és odaadjuk a BeeRides-nak.

A cég azt mondja, hogy eddigi tapasztalatai szerint óránként 16-17 euróért tudja kiadni ezt a modellt, 60 százalékos kihasználtsággal. Ez azt jelenti, hogy egy évben összesen 540 ezer forintot termel a bankszámlánkra a használt Astránk, anélkül, hogy a kisujjunkat meg kellett volna mozdítanunk. Illetve ennyire nem idilli a helyzet, mert a kötelezõ biztosítást és a karbantartást nekünk kell állnunk, vagyis a megfelelõ kilométeróra állásnál el kell vinnünk a szervizbe. A cascót és minden útközben keletkezõ kárt azonban a BeeRides fizet, és az ebbõl fakadó plusz költségeket neki kell áthárítania a bérlõkre. 

Az autó éves szervizköltsége elvisz átlagosan 60 ezer forintot, a kötelezõ biztosítás évi 25 ezer forintot. Ha minden klappol, akkor öt év alatt összesen 2,275 millió forintot termel az autó a költségek levonása után, vagyis majdnem visszahozta a teljes vételárát (természetesen jelenértéken számolva, infláció nélkül). Ekkor az Astra már 10 éves, de még el lehet adni körülbelül 1 millió forintért, vagyis a portál számításai szerint öt év alatt összesen 775 ezer forintot termel, gyakorlatilag zéró munkával, egyetlen autóval.