Közel 20 milliárdot spóroltak az autósok - öt biztosító vitte a prímet!
2011.12.05
Közel 20 milliárd forinttal csökken jövõre a kötelezõ biztosítások díjbevétele, vagyis ennyit spórolnak az autósok, akik közül 1 millióan kezdeményezték biztosításuk lecserélését az idei kampányban. Az újabb rendkívüli díjcsökkenéshez az is hozzájárult, hogy sok autósnak - igaz kisebb mértékben - de akkor is csökkent a díja, ha maradt régi biztosítójánál. A Biztosítás.hu internetes alkusz által kiadott összesített piaci adatokból a kampány legfontosabb számairól tájékozódhatunk.

A tavalyi összesen 22 milliárd forintos kötelezõ biztosítási díjcsökkenést, az idei kampány lezárásával újabb közel 20 milliárdos csökkenés követheti a biztosítási piac szereplõ szerint. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi kampányban 118 milliárdról 97 milliárdosra csökkent kötelezõ biztosítási torta jövõre tovább zsugorodik és akár 80 milliárd forint alá is csökkenhet. Ezzel a hazai kötelezõ piac minden bizonnyal történelmi minimumát éri el, vagyis 2013 novemberében már nem várható jelentõs további díjcsökkenés.

A fentiek miatt sokak által utolsónak mondott idei kampányban közel 1 millió autós mondta fel kötelezõ biztosítását. Az összes váltó mintegy fele az interneten váltott. Az Õ megtakarításuk átlagosan 10.600 forint volt. Ennek kevesebb mint a felét - mintegy 4 ezer forintot - spórolták meg azok az autósok, akik elfogadták biztosítójuk jövõ évre vonatkozó olcsóbb ajánlatát.
Míg a korábbi biztosítójánál maradó autósok átlagdíja jövõre ezzel 20 ezer forint körül alakul, addig az internetes alkuszi oldalak szolgáltatását igénybe vevõ, idén biztosítót váltó autósok átlagdíja csak 12.600 forint lesz.

Csak kevés biztosító jött ki jól a kampányból

A díjak ilyen mértékû csökkenése a biztosítók számára újra nehéz helyzetet teremetett. A díjcsökkenés ellensúlyozásának egyik módja a szerzõdések darabszámának növelése, a másik újabb termékek értékesítése volt. Természetesen ezzel minden biztosító meg is próbálkozott, de a Biztosítás.hu adatai szerint mindössze 5 biztosítótársaságnak sikerült jelentõsebb mértékben növelnie szerzõdéseinek számát.

A szerzett és az elveszõ ügyfeleket is fegyelembe véve az Uniqa, a Wabard, a Posta, a Genertel és a KÖBE volt képes jelentõs mértékû nettó ügyfélszám növekedést elérni.


Kiegészítõk, olcsóbb üzemanyag és a Baleseti Adó

A kiegészítõ biztosítások értékesítése már több biztosítónak hozott eredményt. A váltók 10 százaléka kötött a kampányban CASCO, lakás, assistance szolgáltatás, kátyú és defekt biztosítás, illetve gyorshajtás elleni kiegészítõ biztosítást. Legnépszerûbbnek mégis az olcsóbb üzemanyag bizonyult, mely két hazai kúthálózat ringbe szállásával vált elérhetõ a biztosítót váltó autósoknak. Az olcsóbb üzemanyagot az autósok mintegy 70(!) százaléka választotta.

A Parlament által még kampányban megszavazott és jövõre bevezetésre kerülõ Baleseti Adó sem kerülte el az autósok figyelmét. Általánosságban elmondható, hogy a gépjármû tulajdonosok 15,5 százalékát kifejezetten az adó hatásának mérséklése ösztönözte a váltásra. A Biztosítás.hu adati szerint a váltók az adó teljes összegét megspórolták kötelezõ biztosítási megtakarításuknak köszönhetõen.


A CASCO díjak is rekord mértékben csökkennek

A kötelezõ díjak mellett átlagosan 29 ezer forinttal lettek olcsóbbak a CASCO-k díjai is. Az átlagos CASCO díj az évközi 80 ezer forintos átlagról 50 ezer forint köré csökkentek. A csökkenés legfõbb oka, hogy azok a biztosítók, akik a kötelezõben már nem tudnak olcsóbbak lenni, a CASCO területén igyekeztek ügyfeleket szerezni. Az autósok számára ez további - az internetes kalkulátoroktól már megszokott - egyszerû megtakarítási lehetõséget jelentett.