Nyugat-Európában terjeszkedik a BeeRides, a magyar car sharing startup
2018.07.26
Lenyomja a reptéri parkolási árakat a magyar alapítású startup, amely a kihasználatlanul veszteglõ gépkocsikban rejlõ üzleti lehetõségekre összpontosít. A meghökkentõen ötletes autómegosztó, a BeeRides idén megnyerte magának a vezetõ német befektetõt, és már két német nagyváros reptere mellett tart fenn telephelyet - írja a Magyar idõk.

A BeeRides, a magyar alapítású car sharing startup folytatja szolgáltatásainak kiterjesztését Nyugat-Európában, hogy több városban lehessen gazdaságosan autót bérelni – közölte a cég a lappal. Ennek megvalósításához az év elején sikerrel zártak egy tõkebevonást, amit az innogy Innovation Hub, a patinás német kockázatitõke-alap jegyzett vezetõ befektetõként – a már meglévõ befektetõk, az iEurope Capital és a BW-Invest társbefektetése mellett. Megalakulása óta ezzel összesen 1,4 millió euró pénzügyi befektetés zajlott a cégben.

A csapat továbbra is budapesti központból irányítja a dortmundi bázist és a nemzetközi terjeszkedést. A következõ célállomás a tervek szerint Düsseldorf.

A BeeRides-modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit – a tulajdonossal kötött szerzõdés alapján – az elutazás idõtartama alatt bérbe adják, így a gépkocsi az egész országban és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc nemzetközi repülõtéren fõszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot.

Ezek az utazók csaknem kétmilliárd forintot költenek reptéri parkolásra, mindeközben számos idelátogató utas mobilitási megoldást keres.

A bérlés és parkolás napi 24 órában mûködõ, teljesen automatizált folyamat. Gördülékenységét a menedzselt online piactér, az internetes szerzõdéskötés és fizetés, a garázsmesteri funkciók (mûszaki ellenõrzés elõtte-utána) és a repülõtéren kihelyezett „okos kulcsszekrény” biztosítják. Ez utóbbi (a smart locker) a legfontosabb BeeRides-fejlesztés, amiben szolgáltatása eltér a versenytársakétól, hiszen a sorban állás náluk nulla perc. 

Eddig négy kontinensrõl, összesen 52 országból béreltek autót rajtuk keresztül. Túl vannak 25 ezer parkolási és 12 ezer bérlési napon, ami évenkénti triplázást jelent. – "A bérbe adott autók után befolyt tranzakciós díjak a legfõbb bevételi forrásunk, a jelenlegi tranzakciószámunkkal egyenes arányban versenyképességünk is megugrott. Belsõ felmérésünk kimutatta, hogy nagyjából 150 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg általunk az ügyfeleink is" – mondta a több sikeres európai startup felépítésében közremûködõ, a BeeRideshoz februárban csatlakozó társügyvezetõ, Kálcsics Gergõ, aki az utóbbi három évben a legnagyobb európai alapítású tõzsdén jegyzett, német online kereskedelmi óriás, a Zalando egy belsõ startupját vezette Berlinben. Kálcsics hozzátette, hogy a jelenlegi tranzakcióik több mint felét visszatérõ ügyfelek végzik, a tulajdonosok pedig egyre hosszabb idõre (átlag 14 napra) adják le gépjármûvüket.

Nem ritka, hogy befektetési célból második vagy harmadik autót vásárolnak, bérbeadásból származó keresetnek – nekik személyre szabott ajánlat készül. Vannak olyanok is, akik a webes kalkulátorral kiszámolják, mennyi pénzt tudnak keresni havonta a garázsban álló autójukkal, ezért így, bérbeadással hasznosítják azt. A bérlõk azontúl, hogy megfizethetõ a szolgáltatás, a reptéren megszokotthoz képest akár hetven százalékkal olcsóbban juthatnak bérautóhoz.