
Magyarországon rendkívül magas, átlagosan 125,6 gramm az új személygépkocsik széndioxid-kibocsátása egy kilométeren. Ez több mint 7 grammal több, mint az Európai Uniós átlag, ami a környezõ országokkal összevetve a második legrosszabb eredményt jelenti - derült ki az Eurostat 2017-re vonatkozó adataiból.
A statisztikából kiolvasható, hogy hazánknál csak Szlovákiában jelentõsebb az egy kilométerre jutó átlagos széndioxid-kibocsátás, 126,1 grammal. Ezzel szemben Ausztriában már "csak" 120,7 gramm ez a szám, míg Horvátországban csupán 113,1. Utóbbi egyébként a régió egyetlen olyan országa, ami az EU-s átlagkibocsátás alatt végzett.
Ha közelebbrõl szemügyre vesszük a magyar adatokat, akkor kiderül, hogy a 2014-es adatokhoz képest a 2017-esek már-már barátságosnak is mondhatók, hiszen három év alatt az átlagos CO2 kibocsátást sikerült 7,4 grammal csökkenteni. Ez pedig azt is jelentette, hogy a régióból 3 év után elõször nem mi állunk az élen.
Ezekkel a számokkal sajnos sok okunk nincs az örömre, hiszen ahogy arról korábban beszámoltunk, a régióban igencsak rosszul szerepelünk, ami a szennyezett levegõ okozta halálesetek arányát illeti. Magyarországon ugyanis 100 000 lakosra vetítve 52,3 halálesetért volt felelõs valamilyen formában a rossz levegõ. Ezzel a teljesítménnyel Ausztriához képest csaknem háromszor rosszabb a helyzet Magyarországon. Ott ugyanis ugyanennyi lakosra csupán 19 haláleset jut, de még Szlovákiában is "csak" 46,8.
Magyarországon különösen nagy problémát okoz a levegõ szennyezettsége, hiszen bár csak ebbõl nem lehet egyenes következtetést levonni, de nagyon sokan küszködnek légzõszervi panaszokkal, és vezetõ halálokok között is nagyszámban jelen vannak a daganatos megbetegedések is.