A MABISZ évtizedek óta elkötelezett a pénzügyi tudatosság erõsítése iránt, amiben a digitalizációnak is jelentõs szerep jutott – emelte ki a csütörtöki konferencián Pandurics Anett, a MABISZ elnöke. A TKM, a Díjnavigátor valamint a szövetségnek a mai nappal megújult honlapja is azt mutatják, hogy a digitalizáció évtizedek óta jelen van a szektorban, csak korábban az online összehasonlítást nem hívtuk insurtech-megoldásnak – emlékeztetett rá Pandurics Anett.
Új fejezetet jelent ebben a folyamatban a MABISZ januárban induló E-kárbejelentõ applikációja. Az alkalmazáson a szövetség a gépjármû piacon érintett tagbiztosítóival közösen azon dolgozik, hogy az eddigi papíralapú nyomtatvány, a „kék-sárga” néven ismert baleseti bejelentõ mellett lehetõség legyen az egyszerûbb, gyorsabb ügyintézésre. Az új digitális megoldás összhangban áll az MNB biztosítókra vonatkozó 10 éves jövõképével is, utalt rá Pandurics Anett, aki szerint bár egyes biztosítók már most is lehetõséget adnak ügyfeleiknek digitális kárbejelentõ csatorna igénybevételére, ezek azonban nem egységesek.
A forgalomban lévõ gépjármûvek száma hazánkban a 2000-es évek óta folyamatosan, 2013 óta pedig gyorsulva növekszik. A közúti balesetek száma a megnövekedett közúti forgalom nyomán 2013 óta enyhén emelkedik, ami a biztosítókhoz bejelentett kgfb-károk számában, és az egy kárra jutó kárfelhasználásban is megfigyelhetõ – ismertette a MABISZ elnöke. A januárban induló online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz majd lehetõvé a károsultaknak. Az alkalmazás egy könnyen használható szerkesztõ modult is tartalmaz, melynek segítségével a felhasználók könnyen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása és a lokáció GPS-es meghatározása szintén hozzájárul a gyors és egyszerû adatfelvételhez.
A bejelentés során a rendszer e-mailben is küld egy értesítést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentõt. Az érintett biztosítók ezután belsõ folyamataiknak megfelelõen felveszik a kapcsolatot a bejelentõkkel, illetve tájékoztatják az ügyfelet, hogy megérkezett a bejelentés.
Az ügyfelek, különösen a fiatalabb generáció részérõl is elvárás, hogy a biztosítók digitalizáljanak. Egy idei, 8000 fõs globális felmérés szerint a 18-34 évesek mintegy 62%-a kifejezetten örülne, ha személyre szabottabb szolgáltatást és árazást nyújtanának a biztosítók, amihez közösségi médiában is használt adataikat, illetve IoT adataikat is rendelkezésre bocsátanák.
Mint a konferencián elhangzott, a szövetség 2014 óta aktív edukációs kampányt folytat a nyugdíj-, élet-, otthon-, és balesetbiztosítások területén, 2016-ban integrált kampányt indított a nyugdíjbiztosítások népszerûsítésére, továbbá folyamatosan aktualizált fogyasztóvédelmi tartalmakat tesz közzé honlapján. Évek óta fontos feladatának tekinti a MABISZ a fiatalok bevonását, elérését, valamint a biztosítás népszerûsítését is. Ezt a célt szolgálja a 2017-ben elõször megrendezett Biztonság Hete programsorozat, ami különbözõ helyszíneken egységes tematika alapján, játékos formában igyekszik közelebb hozni az iskolás korosztályokhoz a biztonság témáját.
A MABISZ a Századvéggel közösen dolgozta ki idén a Biztosítási Bizalmi Indexet (BIBIX), amely a lakosság biztosítókba vetett bizalmát és a szolgáltatásaikkal kapcsolatos elégedettségét vizsgálja, kérdõíves kutatás alapján. Az index értéke a 2015-ös 44,6-ról idén 52,4-re emelkedett.
2018.11.22
A biztosítók túlnyomó többségben papír formátumban fogadják a gépjármû kárbejelentéseket a károsultaktól. Jelenleg egyetlen egységes offline csatorna létezik erre, az úgynevezett kék-sárga nyomtatvány. Ezen változtathat a Magyar Biztosítók Szövetségének új alkalmazása, melynek segítségével januártól egyszerûen, gyorsan és szakszerûen elintézhetõ lesz a kárbejelentés – hangzott el a MABISZ kilencedik alkalommal megrendezett biztosításszakmai konferenciáján.