Egyre kevesebb leveléllel bombáznak a biztosítók!
2012.01.06
A „digitális nemzedék” elõretörésével párhuzamosan a biztosítók egyre kevésbé használják a klasszikus postai küldeményeket, növelik ugyanakkor a digitális marketing eszközök használatát, hogy megnyerjék a fiatalabb fogyasztókat.

Az ifjú amerikaiak körében igen gyorsan elterjedt digitális kultúra egyértelmûen hatással van a direkt marketing legnagyobb hagyományokkal rendelkezõ eszközére, a direct mailre – állítja a direkt marketingre specializálódott kutató és tanácsadó cég, a Mintel Comperemedia.

A cég jelentése szerint 2011 utolsó negyedévében a biztosítók mintegy 11 százalékkal kevesebb postai küldeményt küldtek ügyfeleiknek, mint egy évvel korábban.
„2011 harmadik negyedéve a harmadik volt a sorban, melyben csökkenést mutatott a biztosítók direct mail tevékenysége” – állítja a Mintel Comperemedia biztosítási tanácsadó részlegének igazgatója, Gary Wooley. „Még az iparág legforgalmasabbnak tekintett hónapjában, szeptemberben is csökkent az életbiztosítók DM-tevékenysége”.

A csökkenés azonban nem csak az életbiztosítókra, hanem az összes többi üzletágra is igaz: az egészségbiztosítók mintegy 7 százalékkal kevesebb levelet küldtek postán ügyfeleiknek a vizsgált idõszakban, ami pedig az elsõ kilenc hónapot illeti, összesítve mintegy 23%-os csökkenés volt megfigyelhetõ az ágazatban. A vagyonbiztosítók a harmadik negyedévben 8%-kal kevesebb postai küldeményt adtak fel, ugyanakkor éves szinten õk még 4%-kal növelték tavaly a direct mailek mennyiségét.

A legnagyobb csökkenés azonban az életbiztosítóknál figyelhetõ meg, akik mintegy 17%-kal kevesebb hagyományos postai levelet küldtek ügyfeleiknek a harmadik negyedévben.

A digitális kommunikáció térnyerése arra készteti a biztosítókat is, hogy újragondolják marketing stratégiájukat. „2012 ismét egy izgalmas év lesz gazdasági szempontból, mivel az ügyfelek egyre aggódóbbá válnak. A biztosítási termékekhez kapcsolódó marketing tevékenység lényegessé válik, mivel a fogyasztók számára a stabilitás és védelem ismét jelentéssel bíró fogalmak lesznek” – véli Wolley.