Hóban rekedt magyarok: mikor tud segíteni a biztosító?
2019.01.10
Ausztriában még mindig rendkívüli nehézségeket okoz a hó, van olyan hegyi település, amely jó esetben hétvégén szabadulhat ki – írja a hvg.hu. Vannak olyan helyzetek, amelyeket egyik biztosító sem biztosít, érdemes átnézni, mik vannak kizárva.

Egy magyar csapatot egyórás mentõakcióval tudtak kimenekíteni egy stájerországi sítereprõl. A Kleine Zeitung írt arról, hogy a 64 magyar többsége iskolás csoportok tagja volt.

A vis maior helyzeteket is megtérítheti a biztosító, feltéve, ha elég jó a csomag – mondja Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója. A közepesnél jobb csomagok már nyújthatnak fedezetet az ilyen rendkívüli helyzetekre, még ha nem is feltétlenül a teljes plusz költséget térítik meg.

Ilyenkor számlával kell igazolni a kinntartózkodás plusz költségeit, ha valamiben kár keletkezett, az arról felvett jegyzõkönyvet is be kell mutatni, de nem árt fotót is készíteni ilyenkor, ami újabb bizonyíték a káreseményre. A biztosítóval érdemes mielõbb, 1-2 napon belül felvenni a kapcsolatot. Ilyen esetben, mikor tovább kell maradni, lehet új biztosítást kötni, de az – ezt a helyzetet nézve – a kötést megelõzõ lavina vagy havazás okozta károkra nem ad fedezetet, csak az újra.


Ha a biztosító elutasító az ügyféllel, annak az lehet az oka, hogy a biztosítási csomag valóban nem terjed ki erre a helyzetre. "Jellemzõen nem az a baj, hogy a biztosító nem fizet, hanem az, hogy nem megfelelõ a károsult biztosítása." – mondja Németh.
Egy utazás elõtt érdemes átgondolni a kockázatokat, és annak megfelelõen kiválasztani a csomagot.

Németh azt mondja, az állam privát biztosítói kárrendezésbe nem avatkozhat bele, hiszen errõl szerzõdés szól, annyit tehet, hogy "saját zsebbõl" fizet még, ha akar, vagy egyéb segítséget nyújt. Ez jellemzõen a súlyos balesetek után, vagy rendkívüli egyedi esetben szokott elõfordulni.