Tavaly január óta papíron pontosan 30 százalékkal emelkedtek a tarifák, ez azonban az adózás változásával magyarázható. Az idén januártól megszûnt az úgynevezett baleseti adó, helyette biztosítási adót vetettek ki a szerzõdésekre. Mindkét adónem kulcsa pontosan 30 százalékos, tehát a kgfb-re rakódó közteher mértéke nem változott, csak az adó alanya.
A baleseti adót az autók üzemben tartói fizették - igaz a biztosítón keresztül - az államnak, a biztosítási adót viszont a biztosító fizeti meg. Ezért tavaly még nettó - adót nem tartalmazó tarifákat tettek közzé a cégek, az idéntõl viszont a kgfb meghirdetett díja már bruttó, benne van az adótartalom is.
A múlt héten átlagosan 49877 forintos díjon kötöttek kötelezõt a Netrisknél az ügyfelek, tavaly ilyenkor 38364 forintba került ez a biztosítás, de az adókkal együtt akkor is 49873 forintba került az autósoknak.
Ez váratlan fordulat, hiszen az autósok és a biztosítók áremelkedést vártak az idén az autós biztosítások piacán. Az autók ugyanis egyre értékesebbek, a szervizek is egyre drágábban dolgoznak, emiatt a károk nagysága is nõ. Tavaly a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a biztosítók az elsõ kilenc hónapban 75,9 milliárd forintot fizettek ki kgfb-s károkra, 11,3 százalékkal többet, mint 2017 hasonló idõszakában.
2019.01.29
Megállt a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításoknál (kgfb) a díjak emelkedése. A Netrisk kgfb-indexe szerint már második hete közelít az átlagdíj alulról az 50 ezer forintos lélektani határhoz, de egyelõre nem érte el - írja a Napi.hu.