Bár a digitalizáció lassan indult be a biztosítási ágazatban, az új versenytársak, kívülrõl érkezõ insurtech startup-ok az utóbbi években felgyorsították a folyamatot. Az Accenture felmérésében résztvevõ biztosítási felsõvezetõk öt év múlva egy digitálisan átalakított iparágat vízionálnak. Az inkumbensek számára a legnagyobb kihívást az fogja jelenteni, hogy a digitális szolgáltatások és az iparágra jellemzõ személyes ügyfélkapcsolat közötti egyensúly megmaradjon.
A megkérdezett felsõvezetõk 90%-a azt állítja, hogy koherens, hosszú távú tervvel rendelkeznek a technológiai innovációra.
A technológián köszönhetõen a biztosítók jelentõsen csökkentették mûködési költségeiket, mégsem ez az legfõbb oka a digitális átalakulásnak. A felsõvezetõk arra számítanak, hogy a technológia növelni tudja versenyképességüket, elsõsorban a munkavállalók megtartásának, és az ügyféllojalitás javításával.
Míg ma a felhõ alapú technológiák vannak a legnagyobb hatással a biztosítótársaságokra, addig három éven belül azt várják a vezetõk, hogy a blockchain és a mesterséges intelligencia lépnek az élvonalba. A mesterséges intelligencia, illetve a gépi tanulás sokat javíthat az ügyfélszolgálaton és az ügyfélélményen, ami a biztosítók számára különösen fontos. Nem véletlen, hogy az ügyfeleket kiszolgáló és a belsõ használatra szánt blockchain megoldások fejlesztésébe jelentõs összegeket kívánnak fektetni a közeljövõben.
A technológiai befektetések teljes megtérüléséhez a biztosítóknak meg kell oldaniuk a meglévõ, régi IT-környezettel való inkompatibilitási problémákat. A felmérésben résztvevõk 47%-a mondta azt, hogy ez jelenleg is akadályt jelent a technológiai beruházások értékteremtése elõtt.
A másik fontos akadályt a létszámcsökkenéstõl való félelelm jelenti. A megkérdezettek mintegy 90%-a várja azt, hogy a digitális innováció jelentõs létszámcsökkenést eredményez az elkövetkezõ 5 évben az iparágban, minden második válaszadó úgy véli, ez is akadályozza a digitális innovációt. Eközben tízbõl négy biztosító azt várja, hogy a technológiai innováció segíti a munkavállalók megtartását, növeli elégedettségüket, ezáltal csökkenti a fluktuációt.