Felmérések szerint az 5 milliót is meghaladja a magyarországi Facebook Messengert használók száma, a Z-generáció tagjai pedig naponta átlag 350 percet töltenek online, amely idõ jelentõs részében chatelnek a mobiljukon. Nem véletlenül választotta ezt a platformot a #olvassverset kampányhoz az Aegon Díj. A magyar költészet napjától, április 11-tõl kezdve két héten át Facebook Messenger chatboton keresztül olvashatják kortárs költõk verseit a fiatalok, amit akár meg is oszthatnak ismerõseikkel, barátaikkal.
A chatboton olyan költõk, illetve verseik találhatóak meg, akik az elmúlt 14 évben az Aegon Mûvészeti Díj döntõjébe kerültek, így például az idei gyõztes Takács Zsuzsáé is, de helyet kaptak Závada Péter költõ, drámaíró, zenész alkotásai, továbbá az idén februárban elhunyt Tandori Dezsõ Kossuth-és József Attila díjas költõ versei is. Összesen 13 költõ 31 versét olvashatják az érdeklõdõk, amely szám a felhasználók ajánlásai alapján tovább bõvíthetõ.
„ A digitális transzformáció korában az ügyfelek – különösen a fiatalok - egyre inkább azonnali megoldásokat keresnek, és ha napokat kell várniuk egy-egy válaszra, inkább továbbállnak. A chatbot segítségével nagy tömegû kommunikációt tudunk menedzselni gyorsan és hatékonyan. Hamarosan nemcsak verseket küldhetnek ügyfeleink egymásnak, de bármilyen ügyfélszolgálati kérdésben állunk rendelkezésükre Chatbot segítségével is” – mondta Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója.
A chatbot fejlesztésével és a kapcsolódó kommunikációs kampánnyal az Extreme Net Kommunikációs Ügynökséget bízta meg az Aegon. A kommunikáció elsõsorban digitális térben zajlik, de innovatív outdoor megoldások, így digitális citylightok is helyet kapnak a kampányban.