Erre jó az asszisztencia szolgáltatás 20 év statisztikája alapján
2019.05.10
Az elmúlt 20 év alatt közel 800 ezer esetben nyújtott segítséget bajba jutott magyarországi ügyfeleinek az Europ Assistance Magyarország. A statisztikák szerint a legtöbben azért fordulnak a szolgáltatóhoz, mert külföldi útjuk során balesetet szenvednek vagy megbetegszenek – tette közzé összesített adatait a 20 éve alapított Europ Assistance Magyarország.

Az Europ Assistance Magyarországhoz az elmúlt két évtizedben közel 2 millió ügyben telefonáltak ügyfelei. Az esetek nagyobbik részében információt kértek, mintegy 800 ezer esetben azonban gyors segítségnyújtásra is szükség volt. 

Az adatok azt mutatják, hogy egyre gyakoribb, hogy az ügyfelek akkor veszik igénybe az asszisztencia-szolgáltató cég segítségét, ha külföldi utazás során egészségügyi problémájuk adódik, balesetet szenvednek vagy betegek lesznek. 2018-ban hasonló ügyekben több mint 103 ezer esetben kértek és kaptak segítséget az Europ Assistance Magyarországtól, ami az összes tavalyi segítségnyújtás több mint 52 százaléka. Az ilyen jellegû megkeresések száma növekszik, 2003-ban például a segélyhívások közül még alig minden 5. származott külföldi utazás során bajba jutott ügyféltõl. 

2018-ban több mint 196 ezer esetben, azaz, naponta átlagosan több mint 537-szor történt valamely területen segítségnyújtás. A 196 ezer esetbõl az egészségügyi ellátással kapcsolatos segélyhívások mellett az otthonnal, lakással kapcsolatos vészhelyzetek miatt segítséget kérõk voltak többségben, ezt követik a gépjármûvel kapcsolatos esetek. A lakásban történt meghibásodások, problémák miatti hívások az összes hívás 20 százalékát, míg az autók meghibásodása miatti kérések az összes esetszám 18 százalékát tették ki. Figyelemre méltó, hogy csak a tavalyi évben 5307 esetben jelentettek poggyásszal kapcsolatos kárt az ügyfelek, így az év minden napjára majdnem 15 ilyen jellegû segítségnyújtás jutott.

„Cégünk elmúlt 20 éves, attraktív növekedése azt mutatja, hogy az emberek egyre inkább felismerik, hogy nemcsak kényelmük, jobb közérdekük, hanem biztonságuk érdekében is érdemes igénybe venniük az asszisztencia-szolgáltatásokat. Azzal, hogy egyre gyakrabban és könnyebben utazhatunk más országokba, vagy hogy egyre bonyolultabbak az általunk használt gépjármûvek, a lehetséges problémák száma is növekszik. Az Europ Assistance Magyarország ezekben a nehéz helyzetekben tud segítséget nyújtani. Cégünk bõvülését jól szemlélteti a vállalat létszámának alakulása is: ma már csak Magyarországon 116 fõállású dolgozót foglalkoztatunk, ami sokszorosa az induláskorinak, továbbá mára már szerzõdött szolgáltató partnereink száma is meghaladja a 2 ezret” – jelentette ki Kalmár László, az Europ Assistance Magyarországért is felelõs régiós vezetõje.