Az amerikai iCover Direct, egy mesterséges intelligenciára épülő életbiztosítási platform országos (amerikai) felmérése szerint a fogyasztók kétharmada gyorsabb és egyszerűbb életbiztosítási folyamatokat vár az MI-től.
A kutatásból kiderült:
- 65,3% szerint a személyre szabott MI-alapú ajánlatok növelnék az életbiztosítás iránti érdeklődésüket.
- 65,1% „nagyon” vagy „kifejezetten” szeretné, ha az MI egyszerűsítené a szerződéskötést.
„A biztosítási ágazat lassan reagál a változásokra, pedig a felhasználók gyors, érthető és személyre szabott megoldásokat akarnak” – fogalmazott Hari Srinivasan, az iCover alapítója és vezérigazgatója.
Az életbiztosítási piac fő problémái:
- A válaszadók szerint a legzavaróbb tényező a bonyolult szakzsargon (32,5%).
- Ezt követi a magas díj (16,5%), a gyenge ügyfélszolgálat (16,5%), valamint a nehezen követhető kárigény-eljárás (16%).
A már biztosítással rendelkezők közül csupán 16,7% nyilatkozott úgy, hogy teljesen érthető számára a szerződése. Sokan nem értik a biztosítás előnyeit (16,9%), mások szerint az ügyintézés túlságosan bonyolult (8,2%).
A felmérés azt is feltárta, hogy még a meglévő biztosítottak közül is csak kevesen bíznak teljesen a kárkifizetés folyamatában. A károk elutasításának fő okai: adminisztratív késedelem, kizárt események és félrevezető adatok az eredeti igénylésben.
A tanulság egyértelmű: a fogyasztók készen állnak az MI-alapú biztosítási modellekre. A digitalizáció már nem előny, hanem piaci elvárás.