Az Efma és az Accenture negyedszer hirdetett versenyt a leginnovatívabb biztosítókat keresve. Az idei díjazottak a németországi AXA, a CCS, a NISSAY, a PZU és a Zurich voltak. A lengyel és a svájci biztosítótársaság két díjat is hazavihetett.
A nyerteseket az Amszterdamban megrendezett éves díjátadó ünnepségen hirdették ki. Idén összesen 395 pályázat érkezett 287 társaságtól, a világ 54 országából. Minden egyes pályázatot három kritérium alapján értékeltek: 1. eredetiség, 2. a hosszú távú versenyelõny és a beruházások megtérüléséhez szükséges stratégiai kapacitás, 3. más piacokon való alkalmazhatóság.
Az idei nyertesek és díjazott innovatív megoldásaik:
- AXA Németország (Németország), "LightGuard Connect": egy kifejezetten kerékpárosok számára fejlesztett eCall rendszer, ami egy okos biciklilámpa és egy ütközésérzékelõ kombinációja, amihez egy biztonsági app (WayGuard) és egy baleseti mikrobiztosítási termék kapcsolódik.
- CCS (Hollandia), "Marketplace": egy felhõ alapú ökoszisztéma, kategóriájukban legjobb insurtech alkalmazások közül válogathatnak biztosítók, melyek könnyen aktiválhatóak és használat alapon lehet értük fizetni (például ajánlatkérés, szerzõdéskötés, kárbejelentés alapon)
- NISSAY (Japán), "TASKALL": egy csúcstechnológiát, többek között mesterséget intelligenciát magában foglaló tablet értékesítõk számára, az értékesítés és az ügyfélszolgálat támogatására
- PZU (Lengyelország) két díjat is nyert. Az egyiket a "moje.pzu.pl" önkiszolgáló portálért, amely bankokkal és egyéb közvetítõkkel együttmûködve, egy helyen kínál az ügyfeleknek biztosítási, befektetési és egészségügyi szolgáltatásokat. A másik díjat a "Robotic Process Automation for PZU Group Employees & Customers" folyamat automatizálási eszközzel nyerték, amellyel a vállalat hatékonyabban tudja hasznosítani a munkavállalók idejét.
- Zurich (Svájc) szintén két díjat nyert. Az egyiket, az „Év globális innovátora” díjat több kezdeményezéséért nyerte a cég. A "Zurich Innovation World Championship" néven futó globális insurtech verseny során a társaság a legjobb startup vállalatot keresi az együttmûködés reményében. A "Make the Difference" nevû programmal arra ösztönzi a biztosító a munkavállalóit, hogy egyszerûsítés és innováció útján tegyék jobbá a Zurichet a kollégák és ügyfelek számára. Emellett a Zurich olyan vállalati ügyfeleknek szánt platformját is értékelte a zsûri, amellyel a cégek biztosítási ajánlatokat kérhetnek, szerzõdést köthetnek online, szükség esetén tanácsot kérhetnek szakemberektõl, valamint a biztosítási szerzõdéseiket és törzsadataikat is online, biztonsággal tárolhatják. A „Termék- és szolgáltatás innovációs díjat” is a Zurich "Klinc by Zurich" terméke nyerte, amely egy spanyol ügyfeleknek szánt on-demand vagyontárgy biztosítási termék, amit mobilon keresztül köthetnek és kezelhetnek az ügyfelek.