Így változtat az Airbnb az uniós fogyasztóvédelmi szabályok miatt
2019.07.11
Az Európai Bizottság ma bejelentette, hogy az Airbnb a vele folytatott tárgyalások eredményeképpen továbbfejlesztette és teljes mértékben egyértelmûvé tette fogyasztói ajánlatainak megjelenítését, összhangba hozva azokat az uniós fogyasztóvédelmi jogi normákkal. Mindez azt követõen történt, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok 2018 júliusában módosításra szólították fel a vállalkozást.

Az Airbnb minden olyan elvárásnak eleget tett, amelyet az Európai Bizottság és – a norvég fogyasztóvédelmi hatóság vezetésével – a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok megfogalmaztak, és gyakorlatait és feltételeit teljes mértékben összhangba hozta az uniós fogyasztóvédelmi szabályokkal.

A fõ fejlesztések és változások a következõk:

  • szálláskeresésnél konkrét idõpont megadása esetén a találati oldalon mindig a teljes ár jelenik meg, az alkalmazandó kötelezõ díjakkal és illetékekkel (például szolgáltatási díjak, takarítási díjak és helyi adók) együtt. A késõbbi oldalakon nem bukkanhatnak fel újabb kötelezõ díjak,
  • az Airbnb egyértelmûen feltünteti, hogy az adott szállást magán- vagy hivatásos szállásadó kínálja-e,
  • az Airbnb az online vitarendezési platformra vezetõ, könnyen hozzáférhetõ linket helyez el honlapján, valamint feltünteti a szükséges vitarendezési információkat.

Az Airbnb a szolgáltatási feltételeket is felülvizsgálta, amelyekben:

  • egyértelmûen kimondja, hogy a felhasználók a lakóhelyük szerinti ország bíróságához fordulhatnak az Airbnb-vel kapcsolatos ügyekben,
  • elismeri, hogy a felhasználóknak alapvetõ joga beperelni a szállásadót személyes vagy egyéb kár esetén,
  • vállalja, hogy nem változtatja meg egyoldalúan a feltételeket anélkül, hogy errõl elõzetesen ne tájékoztatná egyértelmûen a fogyasztókat és ne adna számukra lehetõséget a szerzõdés felmondására.