Minden harmadik válaszadó, aki autómárkát váltott legutolsó vásárlása alkalmával, azért tett így, mert nem gyártott olyan típusú autót az adott brand, mint amilyet keresett. A tanulmány azt is megállapította, hogy a nõk és a fiatal gépkocsi-tulajdonosok (23-47 évesek) körében a legvalószínûbb a márkaváltás, mivel az õ életkörülményeikben áll be leggyakrabban olyan változás – beleértve a háztatás méretének növekedését, vagy a jövedelemváltozást – amely más típusú autó vásárlását indukálhatja –véli Raffi Festekjian, az autóipari termékkutatásért felelõs igazgató.
A válaszadók kisebb része azzal magyarázta a márkaváltást, hogy nem volt elégedett meglévõ autójával, túl magasak voltak az autó fenntartásának, és javításának, valamint biztosításának költségei, vagy, hogy nem voltak elégedettek autójuk használtautó piaci értékével.
A márkák közül a legmagasabb pontot a Hyundai kapta 64 százalékos megtartási aránya miatt, amely 4 százalékpontos emelkedést jelentett az elõzõ évi felméréshez képest. A márkák top ötös listáján található a Ford és a Honda (60%-os megtartási aránnyal), valamint a BMW és a Kia (59%-kal). Az iparági átlag egyébként 49%.