Márkahûség: kiderült, mi alapján választunk új autót!
2012.01.25
Milyen alapon választanak új, az elõzõtõl eltérõ márkát az emberek új autó vásárlásakor? JD Power and Associates ügyfél megtartással foglalkozó tanulmánya szerint az elsõdleges indok, ha a meglévõ márka nem gyárt olyan típusú autót, amilyet az ügyfél szeretne.

Minden harmadik válaszadó, aki autómárkát váltott legutolsó vásárlása alkalmával, azért tett így, mert nem gyártott olyan típusú autót az adott brand, mint amilyet keresett. A tanulmány azt is megállapította, hogy a nõk és a fiatal gépkocsi-tulajdonosok (23-47 évesek) körében a legvalószínûbb a márkaváltás, mivel az õ életkörülményeikben áll be leggyakrabban olyan változás – beleértve a háztatás méretének növekedését, vagy a jövedelemváltozást – amely más típusú autó vásárlását indukálhatja –véli Raffi Festekjian, az autóipari termékkutatásért felelõs igazgató.

A válaszadók kisebb része azzal magyarázta a márkaváltást, hogy nem volt elégedett meglévõ autójával, túl magasak voltak az autó fenntartásának, és javításának, valamint biztosításának költségei, vagy, hogy nem voltak elégedettek autójuk használtautó piaci értékével.

A márkák közül a legmagasabb pontot a Hyundai kapta 64 százalékos megtartási aránya miatt, amely 4 százalékpontos emelkedést jelentett az elõzõ évi felméréshez képest. A márkák top ötös listáján található a Ford és a Honda (60%-os megtartási aránnyal), valamint a BMW és a Kia (59%-kal). Az iparági átlag egyébként 49%.