Felmérés: mit várunk az online ügyintézéstõl?
2012.03.26
Az ár mellett a kényelem is elsõdleges szemponttá vált a pénzügyek, a biztosítási ügyintézés kapcsán is, melyre az online felületek jelentik a megoldást hazánkban. Az online biztosításkötési lehetõségek száma egyre nagyobb, az oldalak látogatottsága is folyamatosan nõ. Az Union Biztosító által végzett friss kutatás szerint a lakosság 40%-a elért lehet valamilyen típusú online biztosítással, és az eredmények arra is rámutatnak, melyek a leggyakoribb ügyféligények az online ügyintézés kapcsán.

Akár banki, akár biztosítási ügyintézésrõl van szó, az ügyfelek egyre inkább az online felületeket részesítik elõnyben. Ugrásszerûen növekszik az Internetes ügyintézéssel kapcsolatos oldalak népszerûsége: jövõre akár másfélszeresére is nõhet az e-megoldásokat rendszeresen használó ügyfelek száma hazánkban.

Minden második háztartásban van személygépkocsi, ezeknél a családoknál szinte teljes körû az internetes lefedettség. A lakosság 40%-a ezért elért lehet valamilyen online biztosítással, nagyon sokféle társadalmi réteg érintett az online biztosításkötés kérdésében.

„Az internetes biztosításkötési felületek népszerûségét vizsgáló kutatásunk kapcsán elõzetesen azt vártuk, hogy az online biztosításokkal egy magasabb társadalmi státuszú réteget érünk el. Ezzel szemben azonban azt tapasztaltuk, hogy ebbõl a szempontból jelentõsen szûkült a társadalmi olló. Ami abból adódik, hogy az online biztosítások a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás tömeges webes kötésével nagyon elterjedtté váltak, így már nem egy szûk réteg felségterülete ez a fajta biztosításkötés. – mondta el Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója. Az ár és a kényelem mellett az adott online felület egyszerûsége és érthetõsége kulcsfontosságú az ügyfelek számára.”

Az Union Biztosító friss kutatási eredményei szerint az online biztosításkötések kapcsán a leggyakrabban elõforduló termékek között az elsõ helyen a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás áll, hiszen a kötelezõvel rendelkezõk 85%-a az Interneten kötötte meg biztosítását. Ezt követi a casco (60%), valamint az utasbiztosítás (40%). A lakásbiztosítások bár nagyon elterjedtek a lakosság körében, de kisebb arányban (19%) kötik meg az online felületeken, nem is beszélve a balesetbiztosításokról (9%), hiszen azokat leggyakrabban valamilyen más termék (többnyire élet- vagy lakásbiztosítás) részeiként igényelték a megkérdezettek.

A kutatásban résztvevõk a személyes tanácsadás jelentõségét hangsúlyozták a szó szoros értelmében vett öngondoskodási célú élet- és egészségbiztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatban. „A megkérdezettek érve az volt, hogy ezek a típusú biztosítások személyes dolgok, amelyet nem egy évre, hanem húsz-harminc évre kötünk” – emelte ki Maják Viktor.

A nem-életbiztosítások terén az online ügyintézés népszerûsége nem csupán a biztosításkötések esetében jelentõs, hanem azokban az esetekben is, amikor már meglévõ biztosítással kapcsolatos ügyintézésrõl van szó. Az Union Biztosító online ügyfél-felülete, az union24.hu amellett, hogy rendelkezik minden olyan fontos biztosítási termékkel, amelyre online szerzõdéskötési igény áll fenn, alkalmas minden online lehetséges ügyintézésre is: az ügyfelek tehát széles körûen intézhetik biztosítási ügyeiket a neten. 2009-es indulása óta az union24.hu-n regisztrált ügyfelek száma napjainkra meghaladja a 65 ezret.

A kutatás érdekes eredménye, hogy a megkérdezettek teljesen elfogadhatónak találják, és nagyon nyitottan reagáltak a biztosítótársaságok Facebookon való jelenlétére, és azt is elképzelhetõnek tartják, hogy egy biztosítót akár ismerõseik közé is felvegyenek. Az Union Biztosító ezen a téren is élen jár: saját profiloldala immár több mint 10.000 rajongóval rendelkezik.