Egyre többen érdeklõdnek a magán egészségbiztosítások iránt!
2012.07.30
Egyre több biztosító kapcsolódik be a szolgáltatásalapú egészségbiztosításba. A komoly áttörést az okozta, hogy 2012-tõl a vállalatok költségként elszámolhatják a befizetett egészségbiztosítási díjakat – olvasható a Napi.hu szombati cikkében.

Az Union Biztosító elsõként jelent meg 2008-ban a szolgáltatás alapú önkéntes egészségbiztosítási piacon, 2012-tõl pedig a munkáltatóknak is kínált csoportos konstrukcióval is bõvült a portfólió. A Generali március elején indította egyéni és munkáltatói Egészségprogramját. A három csomagban kínált termékek révén havi 5-10 ezer forint közötti összegért már elérhetõ az alapcsomag járóbeteg-ellátással, labor- és diagnosztikai vizsgálatokkal, 8-16 ezerért pedig a biztosítás a terhesgondozást, házivizitet, betegszállítást és ambuláns mûtéteket is fedezi. Az extra csomagjuk VIP-szintû kórházi fekvõbeteg-ellátást is tartalmaz. Az AXA Biztosító az idei év második negyedévében dolgozta ki saját, szolgáltatásalapú, egészségbiztosítási-termékkoncepcióját.

A Groupama Garancia Biztosító a tervek szerint az õsz folyamán jelenik meg szolgáltatás-alapú egészségbiztosítási termékkel a piacon, s hasonlóan az év vége felé várható a Signal piacra lépése.

Az Aegonnak jelenleg nincs \"szolgáltatásfinanszírozó\" terméke, amit a társaság azzal indokolt, hogy az egészségügyi ellátók által jelenleg nyújtott szolgáltatási spektrum, színvonal, területi elérhetõség erõsen korlátozza az üzleti biztosítók mozgásterét, hogy olyan terméket fejlesszenek, kínáljanak, melynél a biztosítótól megszokott, illetve elvárt szolgáltatási színvonalat, megbízhatóságot nyújtják úgy, hogy valójában a szolgáltatást közvetlenül nem képesek kontrollálni. A K&H szintén nem kínál szolgáltatás alapú egészségbiztosítást, ugyanakkor középtávon jelentõs növekedési potenciál lehet ebben a szegmensben. A jelenlegi gazdasági helyzetben a magánszemélyek fizetõképes rétege meglehetõsen szûk és a kedvezõ adóváltozások ellenére a munkáltatók nagy része sincs abban a helyzetben, hogy növelje a béren kívüli juttatásokat.

A magánszemélyek körében igaz, hogy fõként a prémium szegmens rendelkezik ma egészségbiztosítással, addig a vállalati szektorban az adórendszeren keresztüli ösztönzés pont abba az irányba hat, hogy az egészségbiztosítás \"eljusson\" a munkavállalók szélesebb köreihez.

Juhos András, az Uniqa Biztosító személybiztosításokért felelõs igazgatósági tagja szerint amíg tavaly fõként magánszemélyek keresték a terméket, az idei évben - az adóváltozások hatására - a cégek is megjelentek az érdeklõdõk között. Hasonló tapasztalatokról számoltak be az ING-nél is.

A Generali kissé másképp látja a piacot: szerintük év közben jellemzõen magánszemélyek keresik az egészségbiztosítást, a cégek körében inkább év vége felé lesz a népszerûbb a termék, amikor a cafeteria csomagokat állítják össze, de az már most is látszik a szakember szerint, hogy várakozáson felüli az érdeklõdés a termék iránt.