Az Egyesült Királyságban körülbelül minden ötödik felnõtt rendelkezik olyan bankszámlával, amelyhez különféle biztosítási termékek is kapcsolódnak. A brit szabályozó hatóság növelni szeretné a fogyasztóvédelem szintjét a piacon, ezért a bankoknak és lakástakarék pénztáraknak a jövõben ellenõrizniük kell, hogy a fogyasztó jogosult-e kárigény bejelentésére az egyes biztosítási termékek esetében, és errõl tájékoztatniuk is kell ügyfeleiket. Amennyiben az értékesítési tanácsadó a számlacsomaghoz kapcsolódóan biztosítási termékeket is ajánl, meg kell állapítaniuk, hogy az adott termék megfelelõ-e az ügyfél igényeinek, amire az ügyfelet is figyelmeztetniük kell. Továbbá évente tájékoztatniuk kell az ügyfeleket arról, hogy milyen feltételekkel történik a szolgáltatás kifizetés az egyes biztosítási termékek esetében, amely alapján az ügyfelek ellenõrizhetik, hogy történt-e bármilyen változás a körülményeikben, illetve, hogy a termék továbbra is kielégíti-e igényeiket.
Az FSA arról a javaslatról is tárgyal, miszerint az éves értesítõt külön levélben kellene kiküldeni az ügyfeleknek, továbbá a bankoknak proaktívnak kellene lenniük az ügyfelek tájékoztatásában, amikor például betöltik a biztosítási összegek kifizetéséhez feltételül szabott korhatárt.
Mint ismeretes, az Európai Bizottság is bemutatott egy három pontból álló jogszabálycsomagot, amelynek célja „újjáépíteni” a fogyasztói bizalmat a pénzpiacok felé. A csomag új szabályozásokat javasol a lakosságnak kínált úgynevezett csomagolt befektetési termékekre (packaged retail investment products - PRIPS) és az értékpapír-befektetési társaságokra (Undertakings for Collective Investment in Transferable Securities – UCITS) vonatkozóan, valamint az európai biztosításközvetítési irányelv (Insurance Mediation Directive- IMD ) felülvizsgálatát is tartalmazza.