Az Egyesült Királyság bankfelügyelete bejelentette, hogy az új intézményeknek tevékenységük megkezdése elõtt vészhelyzeti és rendezési tervet (living will) kell készíteniük, e nélkül ugyanis nem kapják meg a mûködési engedélyüket. Az új bankoknak és biztosítóknak úgy kell mûködésüket megszervezniük, hogy az alapvetõ szolgáltatások – úgy mint a betéti számlák kezelése, illetve a fizetési rendszerek mûködtetése – akkor se kerüljenek veszélybe, ha a vállalkozás bajba kerülne – közölte Andrew Bailey, a brit pénzügyi felügyelet, az FSA bankokért és lakás-takarékpénztárakért felelõs vezetõje.
A vezetõ azzal érvelt, hogy ez a követelmény nem csak a pénzügyi stabilitást növeli azáltal, hogy a bankok és biztosítók elvérzését a szélesebb gazdaság számára kevésé katasztrofálissá teszi, de a versenyre is jótékony hatással lehet. A túl nagy, vagy túl fontos intézmények rossz hatással vannak a versenyre. Egy olyan iparág, ahol a piaci kilépés túl nehézkes, ott a belépés hasonlóképpen korlátozott. „Egyszerûbben kifejezve, ha nem tudjuk, hogyan kell kezelni a sikertelen vállalkozásokat, akkor elkerülhetetlenül magasabb belépési korlátot kell számukra meghatároznunk. Ez az, amit a bankszektort jellemzi.” – fogalmazott Bailey.
Az Allen & Overy azonban arra figyelmezetett, hogy az új szabályozási követelmények rövid távon inkább gátolják, mint segítik a versenyt, mivel újabb akadályt teremt az új belépõk számára, amely ilyen formában versenyellenes.
Az új pénzügyi vállalkozásoknak már így is rekord ideig kell várniuk az FSA engedélyére, amely átlagosan 21,6 hetet vett igénybe 2012 elsõ negyedévében, részben azért, mert a felügyelet fokozott ellenõrzésnek veti alá az új piaci belépõket. A „living will” követelménye azonban még részletesebb vizsgálatokat eredményezhet.
A brit politikusokat már régóta foglalkoztatja a lakossági bankügyletek terén tapasztalható verseny hiánya, ahol néhány nagy bank uralja a piacot. A válság óta néhány új bank lépett csak piacra, többek között a Metro és egy, a Marks & Spencer kiskereskedõvel kapcsolatban álló bank, a kormány azonban ösztönözni szeretné az újabb belépõket.
Ugyanakkor a brit szabályozó hatóságok nehezen kezelik a „too big to fail” problématikát, amely a túl nagy, és a gazdaságba túl beágyazottan mûködõ bankok csõdjének kezelésére vonatkozik, melyeket a politikai döntéshozók nem hagyhatnak bedõlni. A legnagyobb bankoknak már júniusban be kellett nyújtani az FSA számára a rendezési terveiket, azonban elemzõk szerint ezek egy valódi válság során nem mûködnének. A kisebb bankoknak szintén kötelezõ lesz egy ilyen terv kidolgozása és benyújtása, számukra azonban az FSA meghosszabbította a határidõt.