Ki fizet, ha csõdbe megy a biztosító?
2013.02.19
Az Egyesült Királyságbeli szabályozó hatóság indítványa szerint a bajbajutott biztosítótársaságok esetében külön szanálási rendszert kellene felállítani, a bankrendezési szabályokhoz hasonlóan.

A biztosítási szerzõdések szolgáltatók közötti átruházhatóságát tenné lehetõvé nagyobb biztosítótársaságok csõdjekor az a javaslat, melyet a tavaly felállt brit pénzügyi felügyelet, Prudential Regulation Authority (PRA) vetett fel nemrégiben.

A 2012-ben felállt szervezet a brit pénzügyi felügyelet (FSA) munkáját vette át, hogy jóval szigorúbb felügyeletet végezzen a brit biztosítók befektetései és kockázatkezelési modelljei felett, ezáltal csökkentve a gazdaságra, illetve ügyfelekre rótt kockázatok nagyságát.

A PRA szerint biztosítók nem szembesülnek akkora kockázattal, mint a bankok, hiszen utóbbiak ügyfelei jóval könnyebben válthatnak szolgáltatót, mint a biztosítási ügyfelek.

Ez azt jelenti, hogy a biztosítók normális idõkben jobban védve vannak – az ügyfelek nem tudják egy pillanat alatt elhagyni õket – azonban a szolgáltató csõdje az esetükben is problémákat vet fel.

Már folyik a munka a brit hatóságnál annak megállapítására, hogy mennyiben válna a biztosítók hasznára egy olyan speciális szanálási rendszer, amely felülírná a szokásos fizetésképtelenségi szabályokat annak érdekében, hogy folyamatosságot biztosítson az ügyfélszerzõdések esetében azáltal, hogy átruházza azokat egy másik biztosítótársaságra – közölte a PRA.

A biztosítottak védelme ugyanis megkövetelné egy ilyen szanálási rendszer meglétét, azonban fontos kérdés az is, hogy pontosan milyen rendszert érdemes felállítani – tette hozzá a hatóság.