A Groupama Garancia Biztosítóhoz közel 450 kárbejelentés érkezett a tegnapi földrengés miatt, a legtöbb Heves, Átány, Erdõtelek és Tenk településekrõl. A földrengés következtében bejelentett leggyakoribb károk az épületszerkezeti károk, úgymint kéményledõlés, tetõszerkezet-sérülés, vagy a hajszálrepedések megjelenése a falakon. Az eddigi bejelentések alapján várható kárérték eléri a 45 millió forintot.
A földrengés erõssége alapján a biztosítótársaság szakembereinek véleménye szerint a következõ napokban további kárbejelentések várhatók. A Groupama Garancia Biztosító várja a lakossági bejelentéseket, és a kárszakértõk kiemelten kezelik a kárfelméréseket.
„Azt javasoljuk a földrengés által kárt szenvedett ügyfeleinknek, hogy minden esetben kövessék a helyi önkormányzatok és a Katasztrófavédelem szakembereinek útmutatásait. Szakértõink rövidesen felveszik a kapcsolatot az érintett települések károsultjaival és megkezdik a kárrendezési folyamatot.” – nyilatkozta Halmos Gyula, a Groupama Garancia Biztosító Szolgáltatási Centrumának fõosztályvezetõje.
Évente 100 földrengés van Magyarországon
A GeoRisk Földrengés Mérnöki Iroda adatai alapján, Magyarország területén évente átlagosan 100- 120 kisebb (maximum 2.5 magnitúdójú) földrengést regisztrálnak, melynek nagy része a lakosság számára egyáltalán nem is érezhetõ. A rengések megfigyelt gyakorisága alapján, az ország területén évente négy-öt olyan földrengés keletkezik, mely az epicentrum környékén már jól érezhetõ, de károkat még nem okoz. Jelentõsebb károkat okozó rengés csak 15-20 évenként, míg erõs, nagyon nagy károkat okozó (5.5-6.0 magnitúdójú földrengés) 40-50 évenként alakul ki.
A Groupama Garancia Biztosítónál földrengés miatti kárbejelentéseket 2013. március 8-án, Aba községben regisztráltak legutóbb. A legtöbb kárbejelentés márciusban Tatabányáról (141), Oroszlányból (121) és Székesfehérvárról (25) érkezett.
„Ha a földrengés következtében kár keletkezett az épületben, érdemes néhány fotót készíteni, amelyen jól beazonosíthatóan látszik a kár és annak helye. Ezt követõen a kár miatt keletkezett törmeléket össze lehet takarítani, nem kell megvárni a kárszakértõ kiérkezését.” - mondta Török Miklós, a Groupama Garancia Biztosító Lakossági Vagyonbiztosítási Fõosztályának vezetõje.
Felelõs magatartás és proaktív segítségnyújtás
A károk felmérése és az adatok feldolgozása folyamatos és gyorsított ütemben zajlik.
A kárügyintézés során a kárigény jogosságának megállapításáig, a biztosító munkatársai felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, melynek során tájékoztatást nyújtanak a kárügy aktuális helyzetérõl, és jelzik, amennyiben szükséges valamilyen további információ vagy hivatalos irat benyújtása.
A Groupama Garancia Biztosító a Garancia-24 gyorsszerviz-szolgáltatás igénybevételére jogosult ügyfelei számára ingyenesen közvetít megbízható szakembereket, akik helyreállítják a keletkezett károkat.
A Groupama Garancia Biztosító a kárbejelentéseket továbbra is folyamatosan, több csatornán fogadja: a bejelentések az ügyfélszolgálati irodákban személyesen, honlapján keresztül online, TeleCenteren a +36 1 467 3500 telefonszámon, faxon, illetve e-mailben a következõ címen is megtehetõek: karbejelentes@groupamagarancia.hu