Új szereplõ a hazai biztosításközvetítõi piacon
2013.05.24
A unit-linked termékek helyett a kockázati életbiztosítások értékesítésére kíván fókuszálni a májusban az Aegon támogatásával piacra lépõ AGNB Hálózat Magyarország - közölte a társaság.

Az induló függõ ügynök célja, hogy néhány éven belül már független biztosításközvetítõként mûködjön, és jelentõs szereplõvé váljon a kockázati életbiztosítások értékesítésének területén. Eltérõen a piacvezetõ magyar biztosításértékesítõ hálózatok gyakorlatától, egyáltalán nem kíván unit-linked termékek értékesítésével foglalkozni.

Az AGNB stratégiájának egyik kiindulási pontja az, hogy ma Magyarországon - a nyugati országokhoz képest, de még a régiós versenytársainkhoz viszonyítva is - kevéssé elterjedtek az életbiztosítások, ezen belül is a kockázati életbiztosítások, ezért utóbbiak értékesítésében látnak nagy lehetõséget Németh Zoltán, az AGNB Hálózat Magyarország ügyvezetõ igazgatója szerint.

Magyarországon 100 lakosra mindössze 29 életbiztosítási szerzõdés jutott 2011-ben, miközben Ausztriában 118, Csehországban 62, Lengyelországban 58, míg Szlovákiában 176 ugyanez a szám. A unit-linked életbiztosítások díjbevételi aránya az életbiztosítások teljes díjbevételéhez viszonyítva Magyarországon 68,2, Csehországban 46,8, míg Lengyelországban 32,4%-ot tett ki. A sajátos magyar piaci viszonyokat jól érzékelteti, hogy Magyarországon a kockázati életbiztosítási díjak az összes életbiztosítási díjbevétel 398,8 milliárd forintjából 18,8 milliárdot, azaz 4,7%-ot tettek ki 2012-ben.