Vészelhárítás otthon: már a lakásoknál is hódít az assistance szolgáltatás
2013.09.24
Az azonnali segítségnyújtást kínáló biztosítói assistance-szolgáltatások elsõként a külföldi és belföldi utazásokhoz kapcsolódó egészségügyi és gépjármûvel kapcsolatos problémák megoldásában játszottak fontos szerepet. Vészelhárításra azonban otthon, a lakásban is gyakran szükség lehet. Ezt felismerve, egyre több biztosító kínálja immár hat-nyolc szakma lakásszerviz szolgáltatásait, éjjel-nappal hívható assistance-vonalain keresztül. A Genertel adatai szerint ezek közül leggyakrabban a vízvezetékszerelõ és a dugulás-elhárító szolgáltatásokat veszik igénybe az ügyfelek.

Mindenfajta assistance állandó, fontos eleme a vészhelyzetben éjjel-nappal elérhetõ segélyszám, amit a biztosítók a lakásokhoz kapcsolódó akut problémák esetében is alkalmaznak. A tanácsadáson kívül a további károk, illetve a balesetveszély elhárítása érdekében a lehetõ legrövidebb idõn belül megbízható szerelõt is küldenek a helyszínre, akinek kiszállási- és munkadíját, illetve a felmerülõ anyagköltségeit is fedezik egy adott összeghatárig.

A legtöbb segítséget a vízvezeték-szerelõktõl kérik
Fontos tudni, hogy az assistance lakásszerviz szolgáltatásai nem csupán a klasszikus biztosítási eseményekre terjednek ki, hiszen például a fûtési rendszer meghibásodása vagy a kulcstörés sem tartozik ebbe a kategóriába. A Genertel adatai szerint messze a vízzel dolgozó szakemberek a legkeresettebbek: az esetek kétharmadában vízvezeték-szerelõket és a duguláselhárítókat kellett a helyszínre küldeni. Viszonylag gyakori még az üvegkár (12 százalék) és a zárral kapcsolatos problémák elhárítása (8 százalék) iránti igény.

Fontos szempont a megbízhatóság
Az assistance szolgáltatások által kínált legfontosabb elõny a lakásszervizek esetében is az, hogy vészhelyzetben azonnali, megbízható tanácsokat kaphat a bajba jutott ügyfél. A többségnek például nincs állandó elérhetõsége megbízható, azonnal mozgósítható mesteremberekhez. A telefonkönyvben vagy az interneten elérhetõ szakembereknél csak a szerencsén múlik, hogy milyen minõségû munkát végez az éppen kiválasztott iparos, arról nem szólva, hogy a kiszállási és munkadíjak is igen tág határok között mozoghatnak. Az elõbbi általában a kettõ- és ötezer forintos sávban szóródik, míg a munkadíj akár egy egyszerûbb feladat esetében is ennek többszöröse lehet, különösen, ha sürgõsségi díjat is felszámítanak a gyors kiszállásért. Az assistance szolgáltatás esetén ezzel nem kell foglalkoznia az ügyfélnek, hisz a szakember kiválasztása és a kapcsolódó költségek térítése a limit erejéig a biztosító feladata.

„Az ügyféligények egyre alaposabb megismerése révén a lakásszerviz assistance szolgáltatások is folyamatos fejlõdésen mennek keresztül – magyarázza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – Miközben még mindig szélesedik a vészelhárítási szolgáltatások kategóriája, már olyan kiegészítõ szolgáltatások is kapcsolódhatnak hozzájuk, mint például a háztartási eszközöknek – a tapasztalatok szerint egyre gyakrabban és korábban elõforduló – meghibásodását orvosló kiterjesztett garancia lehetõsége.”