A biztosítók gyakran beszélnek innovációról, azonban szinte semmilyen ugrást nem lehet tapasztalni abban, hogy az ügyfelekre leselkedõ kockázatokat ki viseli. Az innováció kizárólag a meglévõ termékek finomítását jelenti – közölte a londoni Invensys kockázatkezelési alelnöke, Chris McGloin.
A kockázatkezelõk például régóta igyekeznek megoldást találni az ellátási lánc kockázataira, azonban csak néhány biztosító kínál megfelelõ fedezetet. Az a néhány pedig gyakran túl konzervatív árazást választ a termékhez, hogy vonzóvá tegye a vásárlók számára – tette hozzá McGloin európai kockázatkezelõket tömörítõ szövetség (FERMA) konferenciáján, Maastrichtban.
A Nestlé csoport kockázatkezelési osztályának vezetõje szerint a biztosítók ugyan igyekeznek innovatív termékekkel lefedni az ellátási láncot érintõ kockázatokat, ugyanakkor gyakran nem jól kommunikálják a termékeket az ügyfelek felé. Ez azt eredményezheti, hogy az ügyfelek nem teljesen értik a biztosítási terméket, de a brókerek számára is nehezebbé teszi az értékesítést – véli Andrew R. Bradley.
De nem csak az új termékekre igazak ezek a kijelentések a kockázatkezelõk szerint