Termékfejlesztés és kommunikáció terén még van hova fejlõdniük a biztosítóknak
2013.10.02
A biztosítók általában megfelelnek az ügyfelek hagyományos igényeinek, azonban egyes területeken van még hova fejlõdni, beleértve a biztosítási kötvények szövegezését, a termékinnovációt és a kárkifizetési hajlandóságot – hangzott el egy európai kockázatkezelõknek szervezett rendezvényen, Maastrichtban.

A biztosítók gyakran beszélnek innovációról, azonban szinte semmilyen ugrást nem lehet tapasztalni abban, hogy az ügyfelekre leselkedõ kockázatokat ki viseli. Az innováció kizárólag a meglévõ termékek finomítását jelenti – közölte a londoni Invensys kockázatkezelési alelnöke, Chris McGloin.

A kockázatkezelõk például régóta igyekeznek megoldást találni az ellátási lánc kockázataira, azonban csak néhány biztosító kínál megfelelõ fedezetet. Az a néhány pedig gyakran túl konzervatív árazást választ a termékhez, hogy vonzóvá tegye a vásárlók számára – tette hozzá McGloin európai kockázatkezelõket tömörítõ szövetség (FERMA) konferenciáján, Maastrichtban.

A Nestlé csoport kockázatkezelési osztályának vezetõje szerint a biztosítók ugyan igyekeznek innovatív termékekkel lefedni az ellátási láncot érintõ kockázatokat, ugyanakkor gyakran nem jól kommunikálják a termékeket az ügyfelek felé. Ez azt eredményezheti, hogy az ügyfelek nem teljesen értik a biztosítási terméket, de a brókerek számára is nehezebbé teszi az értékesítést – véli Andrew R. Bradley.

De nem csak az új termékekre igazak ezek a kijelentések a kockázatkezelõk szerint