A leginkább fogyasztóbarát biztosítót keresik
2014.03.10
Nagyban megkönnyítheti a biztosítóválasztást a fogyasztók számára „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” szakmai díj, melyre idén már harmadik alkalommal pályázhatnak a biztosítók. Az elismerést közülük a legkiemelkedõbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkezõnek ítéli majd oda egy független szakmai zsûri. A biztosítóváltás vagy biztosítóválasztás elõtt álló ügyfelek így gondosan, szakértõk által felállított rangsor alapján hozhatják meg döntésüket.

Megkönnyítheti a biztosítóválasztás vagy váltás elõtt állók dolgát „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázat, mely a legjobb szolgáltatást a legmagasabb színvonalon nyújtó cégek közötti rangsort állítja fel. A 2011-ben alapított, idén harmadik alkalommal meghirdetett díj lehetõséget teremt a lakossági ügyfelek és a biztosítási szektor közötti bizalmi viszony tovább-erõsítésére, valamint a hazai ügyfélbarát biztosítási kultúra szakmai fejlesztésére és népszerûsítésére. A díj, amely esélyt ad az ügyfélbarát szervezeti mentalitás szakmai fejlesztésére, komoly elõnyökkel jár a pályázók számára, ugyanis megismerteti az intézmények ügyfélbarát gyakorlatát a fogyasztókkal, ami növelheti az ügyfelek bizalmát az egyes intézmények felé.

„Véleményem szerint pályázatunk is szerepet játszik abban, hogy a válság óta folyamatosan fejlõdik a magyar biztosítók ügyfélbarát gyakorlata. A verseny résztvevõi az elõzõ évek tapasztalatai szerint a szektor 60-70%-át lefedték, ráadásul gyakran indítottak el átszervezéseket és szakmai fejlesztési programokat a pályázatra való felkészülés során. A magas színvonalú, független bírálati rendszer is azt tükrözi, hogy mi a jók között is a legjobbakat keressük. Így kívánjuk elérni, hogy a megmérettetés a lakossági ügyfeleknek és az intézményeknek egyaránt jelentõs elõnyökkel járjon.” – mondta el Siklósi Máté, a díjat alapító Tetszett Kft. ügyvezetõje.

A két részbõl álló pályázat kifejtendõ kérdéseket tartalmazó felét biztosítási tapasztalattal rendelkezõ, de intézményektõl független szakértõkbõl, gazdasági újságírókból, fogyasztóvédelmi szakemberekbõl álló zsûri pontozza majd. A kérdések elsõsorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minõségét mérik, de fontos szerep jut az értékesítõk ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörû tájékoztatásának, a fogyatékkal élõk kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelõsségvállalásnak is. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlik, amelyek többek között a szerzõdésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is mérik.

A pályázók és a közvélemény a májusi díjátadón értesülhet arról, hogy melyik biztosító kapja meg idén „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” címet.