Ezer felett az Aegon prémium ügyfeleinek száma
2014.03.24
Meghaladta az ezer fõt az Aegon Prémium ügyfelek száma, csak az év elsõ három hónapjában közel 20 százalékkal sikerült növelni az ügyfelek számát, miközben az ügyfelek megtakarítási termékekben lévõ vagyona már meghaladja az egymilliárd forintot. Havas Gábor, az Aegon Prémium Üzletág vezetõje szerint a rendkívül gyors bõvülés elsõsorban a személyes kiszolgálásnak és az ezen ügyfélkör számára korábban sok szempontból elérhetetlen, de mindenesetre nehezen megismerhetõ instrumentumoknak szól.

Fontos látni, hogy a szolgáltatást igénybe vevõ partnerek nem számítanak a klasszikus értelemben véve privátbanki ügyfélnek, hiszen döntõen unit-linked életbiztosításaik mögé keresnek kockázatvállalási képességüknek megfelelõ eszközalapot. Az Aegon Prémium e tekintetben egy válogatott palettát tud kínálni, az ügyfelek 18 alapkezelõ termékei közül választhatják ki szakértõi segítséggel a nekik legmegfelelõbbet.

Az elmúlt hónapok eseményei, a csökkenõ kamatkörnyezet egyértelmûen megnövelte a befektetõk kockázatviselési kedvét, ám a többség természetesen továbbra is rendkívül óvatos. Számukra jelenthetnek megoldást az egyre elterjedtebb abszolút hozamú termékek, amelyek közül már ötféle alap érhetõ el az Aegon Prémium kínálatában. Bár ezen termékek filozófiája egyforma, Havas Gábor szerint nem árt a diverzifikáció: egyrészt az alapkezelõ specializációja okán lehet különbséget tenni annak alapján, hogy melyik társaság mozog otthonosabban a kötvénypiacokon, s kik azok, akik a részvénypiacok stratégái. Emellett pedig azért is fontos lehet a befektetések allokálása, hiszen az egyes alapok kezelõi eltérõ ütemben dönthetnek arról, hogy a kockázatok megugrása miatt az alapjukban szereplõ bizonyos eszközöktõl megválva neutrális pozíciót vesznek fel. Persze vannak olyan abszolút hozamú, alapok alapja konstrukciók, ahol maga a termék úgy áll fel, hogy eltérõ befektetési filozófiával bíró alapok együttes teljesítménye adja ki az adott alap teljesítményét - erre jó példa a havi rendszerességgel megtartott Aegon Prémium Ügyfélklub rendezvényén bemutatkozó a Concorde Alapkezelõ Hold Alapok Alapja terméke, de hasonló elveket követ az Equilor Primus Alapok Alapja is.

Az abszolút hozamú alapok alapja jellegû termékek esetében további elõny, hogy mind több esetben az alapkezelõ ennek az alapnak a kezeléséért nem számít fel külön díjat, pusztán a mögöttes alapok költségeit kell kifizetni. Ezen felül komoly érv lehet az Aegon Prémium választása mellett, hogy a szolgáltatásért még az egyszeri díjas unit-linked biztosítások esetén sem számítanak fel 3 százaléknál magasabb belépési költséget, míg a tranzakciók számuktól függetlenül ingyenesek. Azoknak pedig akik egy adott idõpillanatban semleges helyzetet látnak biztosnak, a termék azonnal hagyományos életbiztosítássá alakítható, ahol az Aegon a jelenlegi kamatkörnyezetben akár még kedvezõnek is mondható 2 százalékos technikai kamaton felül piaci ritkaságként a befektetéseken elért hozam 100 százalékát jóváírja az ügyfeleinek – így a kiígért évesített hozam az elmúlt négy negyedévben átlagosan 9,5 százalék volt – hívta fel a figyelmet Havas Gábor.