2014 a nyugdíjbiztosítások éve lehet
2014.04.04
Rövid távon közepes mértékû, de tartós növekedés várható a magyar biztosítási piacon, hosszú távon pedig felzárkózhatunk Nyugat-Európához - nyilatkozta Cornelia Coman, az ING Biztosító magyarországi vezérigazgatója a Portfoli.hu-nak. Az új generációk megszólításához azonban új fajta kommunikációt kell használniuk a szereplõknek, különösen a nyugdíjbiztosítások területén.

A közép-kelet-európai államok pénzügyi-gazdasági téren hasonló cipõben járnak: a legfrissebb régiós adatok szerint a biztosítási penetráció Lengyelországban a legmagasabb, Csehország és Szlovákia nagyjából azonos szinten van, Magyarország pedig némileg elmarad ettõl a két országtól. Rövid távon arra számít az ING vezére, hogy közepes mértékû, de tartós növekedés indul a magyar piacon. Hosszú távon Magyarország felzárkózhat Nyugat-Európához, de ehhez elsõsorban fenntartható gazdasági növekedésre van szükség. Nagyon szoros összefüggés van ugyanis a biztosítottság szintje és a gazdasági mutatók alakulása között. Ezt az elmúlt idõszak is bizonyítja, hiszen Lengyelországban, ahol az európai válság hatása nem volt olyan jelentõs mértékû, mint például Magyarországon, nõtt a biztosítási piac.

Ami a középtávú terveket illeti, az ING olyan viszonyt szeretne kiépíteni az emberekkel, ami évtizedeken át tartó ügyfélélményt biztosít. Ehhez könnyen átlátható, érthetõ termékeket és szolgáltatásokat kínál a biztosító.

Cornelia Coman szerint 2014 a nyugdíjbiztosítások éve lehet. A magyarok öngondoskodási hajlandósága gyorsan és nagy ütemben fog növekedni, két ok miatt. Egyrészt: a gazdasági válság megmutatta, mennyire fontos, hogy az ember stabil pénzügyi lábakon álljon, és szükség esetén legyenek tartalékai. Aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik. A másik ok, hogy egyre többekben tudatosul, hogy nem számíthatnak pusztán az állami nyugdíjra, ha fenn akarják tartani a jelenlegi életszínvonalukat. A demográfiai trendeket megnézve elkerülhetetlen, hogy egyre többen kezdjenek takarékoskodni idõs korukra.

Nyugdíjmegtakarítások terén Magyarországon nagy a lemaradás. Meg kell értetni a az internet-generációhoz tartozó fiatalokkal, hogy nem késlekedhetnek az öngondoskodás elkezdésével, akármennyire távolinak tûnik is saját idõskoruk – közölte Coman. A siker kulcsa, hogy megtaláljuk és folyamatosan használjuk azokat a csatornákat - például a közösségi médiát -, amiket õk. Persze a fiatalok meghódítása nem pusztán kommunikáció kérdése. Alapvetõ szerepe van annak is, hogy könnyen érthetõ, biztonságot és garanciát nyújtó termékeket kínáljunk. Ügyfélkutatásaink is azt igazolják, hogy az emberek erre vágynak – közölte az ING vezérigazgatója.