Günther Oettinger energiaügyi biztos a Welt am Sonntag címû vasárnapi német lapnak a külföldi autósokat terhelõ németországi autópályadíj tervével kapcsolatban azt mondta, a brüsszeli testület közlekedésért felelõs tagja kételkedik a berlini vezetés elgondolásának jogszerûségében, és amikor majd elkészül a törvényjavaslat, a bizottság megvizsgálja, hogy a tervezett szabályok nem jelentenek-e diszkriminációt.
Ugyanakkor a külföldiek hátrányos megkülönböztetésének lehetõségét hordozó német koncepció körüli vitánál "jobb lenne, ha inkább elkezdõdne a vita az egész EU-ban érvényes autópályadíjról" - jegyezte meg Oettinger, hozzátéve: a unió belsõ határainak nyitottságát tekintve "groteszk lenne, ha 28 különbözõ rendszert vezetnének be".
A közös útdíjrendszer révén szerzett bevételt azonban nem a közös kasszába, hanem a tagországok költségvetésébe kellene irányítani - mondta az uniós végrehajtó intézmény német tagja.
A német közlekedési minisztérium tervei szerint az idén megalkotják a külföldi autósokat terhelõ sztrádahasználati díj bevezetéséhez szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert.
A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjármûvek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi fõutat is fizetõssé tettek. 2015-tõl a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjármûvek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.
2014.04.22
Egységes uniós autópályadíjat javasol az Európai Bizottság német tagja. A bevétel azonban nem a közös kasszába, hanem az érintett tagországok saját költségvetéséve folyna be.