A díj bevezetése óta most volt a legkisebb pontszámbeli különbség a pályázók között, akiknél a panaszos ügyfelek száma évrõl évre csökken, ami részben a megmérettetésnek is köszönhetõ, hiszen a cégek – természetesen nem csak a díj reményében – egyre jobb szolgáltatást szeretnének nyújtani meglévõ és jövendõbeli ügyfeleiknek.
Az Allianz Hungária nyert „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázaton, amely a legjobb szolgáltatást a legmagasabb színvonalon nyújtó cégek közötti rangsort állítja fel, és a cégek „Elismerésre méltó fogyasztóbarát tevékenységét” díjazza.
„Büszkék vagyunk „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjra, amely hûen tükrözi azokat az erõfeszítéseinket, amelyeket ügyfeleink elégedettségének növelése érdekében teszünk nap mint nap, és igazolja, hogy a fogyasztóvédelem nem csak egy jól hangzó szlogen az Allianz életében, hanem munkánk szerves része.” – mondta el Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A pályázat hatására a válság óta folyamatosan fejlõdik a magyar biztosítók ügyfélbarát gyakorlata. Egyre kevesebb ügyfél nyújt be panaszt és kér MNB vizsgálatot: mindössze 0,05-1,11 százalékuk emel panaszt, s ebbõl mindössze 1-2 százalék fordul az ellenõrzõ hatósághoz. A büntetések száma és összege jelentõsen csökkent. A biztosítók növelték a fogyasztói elégedettség mérésére, illetve a panaszos ügyfelek utólagos kezelésére fordított energiáikat.
A két részbõl álló pályázatra benyújtott anyagokat biztosítási tapasztalattal rendelkezõ, de intézményektõl független szakértõkbõl, gazdasági újságírókból, fogyasztóvédelmi szakemberekbõl álló zsûri pontozta. A zsûri tagja volt Dr. Balogh Virág, a Reklámszövetség fõtitkára, Dr. Morvai Gábor, a Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat szakembere és Nagy László Nándor, a Privátbankár újságírója. A pályázat során elsõsorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minõségét mérték, de fontos szerep jutott az értékesítõk ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörû tájékoztatásának, a fogyatékkal élõk kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelõsségvállalásnak is. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlott, amelyek többek között a szerzõdésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták.
A zsûri díjazta a rendkívül összetett pályázatot benyújtó, az elsõ helyrõl csupán fél ponttal lemaradó Generali Biztosító fogyasztóbarát tevékenységét, s kiemelte az Erste VIG Biztosító, valamint az Union VIG Biztosító kiemelkedõ eredményét az objektív mérõszámok (panaszok száma, panaszkezelési hatékonyság, bírságösszegek, stb.) terén.