Azok közül, akik az életbiztosítást, mint befektetési lehetõséget is megvitatták tanácsadójukkal, 15 százalék legalább 10 éve tette ezt, 40 százalék azonban az elmúlt egy évben. A válaszadók 83 százaléka érdeklõdne olyan életbiztosítások iránt, amelyek a jelenlegi szerzõdésénél összetettebb funkciókkal bír.
Összefoglalva ez tehát azt jelenti, hogy a pénzügyi tanácsadók óriási lehetõséget hagynak ki, amikor nem beszélnek életbiztosításokról ügyfeleiknek, holott azok érdeklõdést mutatnak a termék iránt.
„Véleményünk szerint az életbiztosítás alapvetõ jelentõségû egy jól felépített pénzügyi tervben, nem csak az általa nyújtott védelem miatt, de adóhatékonysága, valamint készpénz felhalmozási, és vagyontranszfer funkciója miatt is” – közölte Saybrus Partners értékesítési igazgatója.
„A felmérés megerõsítette, amit már régóta sejtettünk: a pénzügyi tanácsadók legtöbbször nem említik az életbiztosítás lehetõségét a pénzügyi tervezési folyamat során. Ezzel elszalasztják annak lehetõségét, hogy kitöltsenek néhány kritikus rést a meglévõ pénzügyi tervekben, továbbá hogy megkülönböztessék magukat és bõvítsék gyakorlatukat. Az életbiztosítások ráadásul nem követik szorosan a pénzügyi piacokat, ezért volatilitásban is eltérnek attól” – olvasható a társaság közleményében.
A tanulmány szerint a pénzügyi tanácsadóval, valamint életbiztosítással rendelkezõ USA felnõtt lakosságának 47 százaléka még soha nem újította meg szerzõdését. További 34 százaléknak ajánlotta tanácsadója az elmúlt két évben, hogy valamilyen biztosítási terméket is adjon hozzá portfoliójához, azonban csak 24 százaléknak tanácsoltak kifejezetten életbiztosítást, és mindössze minden tízedik kapott olyan tanácsot, hogy kössön hosszú távú idõskori betegápolási biztosítást.
A Saybrus Partners vezetõje ezt azzal indokolta, hogy az életbiztosítási termékek meglehetõsen bonyolultak, ezért a legtöbb tanácsadó vonakodik attól, hogy ezeket is bevonja a pénzügyi tervekbe. Néhányan azonban már felismerték, hogy külsõ tanácsadót, pénzügyi szakértõt is bevonhat az ügyfeleknek szóló tanácsadási folyamatba.
Rendkívül fontosnak nevezte a felmérést készítõ társaság vezetõje, hogy a tanácsadók elmagyarázzák ügyfeleiknek az életbiztosítások célját. Az életbiztosítással, és tanácsadóval rendelkezõ amerikai felnõttek 81 százaléka azért kötött állítása szerint életbiztosítást, hogy megóvják családtagjaikat, örököseiket.
Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy a legtöbb életbiztosítással rendelkezõ ügyfél nincs tisztában lazzal, hogy a család és örökösök védelmén túl milyen egyéb funkciót tudnak betölteni ezek a pénzügyi termékek. Az életbiztosítások ugyanis adózási szempontból hatékony eszközei a készpénzfelhalmozásnak.
Az online felmérés során 2410 felnõtt amerikai lakost kérdeztek meg július 22-26 között, akik közül 786 rendelkezett pénzügyi tanácsadóval.