Az Xprimm elemzésébõl kiderül, hogy 2013-ban mintegy 14 százalékkal, 2008-hoz képest pedig 137 százalékkal nõtt Azerdajdzsán biztosítási piaca. Ezzel egy idõben a biztosítási díjbevételek GDP-hez mért aránya 0,47 százalékról, 0,7 százalékra emelkedett, míg a biztosítási sûrûség több mint kétszeresére: 0,18 euró/fõrõl, 40 euró/fõre emelkedett 2013-ra.
A biztosítási penetráció, vagyis a díjbevételek GDP-hez mért aránya 2012-ben igen jelentõsen megugrott: 0,63%-ot tett ki, amely 2013-ban még tovább emelkedett. Az életbiztosítók díjbevétel tavaly közel 80%-kal, 63,8 millió euróra emelkedett, piaci részesedésük pedig 11%-ról, 16,95%-ra nõtt.
Ami a díjbevételek megoszlását illeti, 2013-ban 17 százaléka tehát életbiztosításokhoz, 16 százaléka egészségbiztosításokhoz, 12 százaléka lakásbiztosításokhoz, 17 százaléka kgfb-hez, 14 százaléka pedig cascó-biztosításokhoz kapcsolódott.
Azerbajdzsánban tavaly év végén 28 aktív biztosító versenyzett a piacon, amelybõl három kizárólag életbiztosításra specializálódott. A piac 34 százaléka a három legnagyobb vállalat kezében koncentrálódott, míg a top 10 vállalat a bevételek 74 százalékát generálta.