Tízszer olyan gyorsan nõtt a Vienna Life Biztosító, mint a hazai piac
2015.09.04
A Vienna Life Biztosító az idei elsõ félévben is folytatta lendületes növekedését: a biztosító teljes díjbevétele a tavalyi év elsõ hat hónapjában elért 5,78 milliárd forintos szintrõl – 21 százalékos növekedéssel – 6,99 milliárd forintra bõvült. Ezzel párhuzamosan a hazai biztosítási piac összesített díjbevétele mérsékeltebb ütemben, 2,1 százalékkal növekedett, míg az élet üzletág bevételei 2,5 százalékkal csökkentek a MABISZ adatai szerint.

2015 elsõ félévében a Vienna Life Biztosító hosszú távú, stabil növekedését biztosító rendszeres díjas termékeibõl származó díjbevétele 2 százalékkal, 4,98 milliárd forintra emelkedett az elõzõ év azonos idõszakában elért 4,87 milliárd forintról.

A nyugdíjcélú megtakarítások után járó legfeljebb 130 ezer forintos adójóváírás tavaly januári bevezetésének köszönhetõen a Vienna Life Biztosító 727 darab nyugdíjbiztosítási szerzõdést értékesített az idei év elsõ felében, ami közel 200 millió forint díjbevételt eredményez a társaságnak egy év alatt. A nyugdíjbiztosítások aránya a rendszeres díjas unit linked új szerzésekben a 2014 elsõ félévi 37 százalékról 48 százalékra emelkedett az idei év elsõ hat hónapjának végére. A biztosító a tavalyi sikeres indulás után idén további 19 százalékkal növelte az értékesítések számát, ami egyértelmûen mutatja, hogy nem egyszeri értékesítési hullámról beszélhetünk a nyugdíjbiztosítások esetében. A biztosító prémium ügyfélszegmenssel rendelkezik, a portfóliójában lévõ szerzõdéseinek átlagdíja eléri a 288 ezer forintot, ami messze meghaladja a piaci átlagot.

A tavaly bevezetett egyösszegû befektetési termékek kiemelkedõ teljesítményének köszönhetõen a Vienna Life Biztosító egyszeri díjas konstrukcióiból származó díjbevétele 1,7 milliárd forintra bõvült az idei év elsõ félévében, ami 181 százalékos növekedést jelent a tavalyi év elsõ hat hónapjában elért 600 millió forintos szinthez képest.

A Vienna Life Biztosító csoportos egészségbiztosításait – a nagy értékû képalkotó diagnosztikai eljárásokhoz soron kívüli hozzájutást kínáló Várólistát, illetve a rettegett betegségek kialakulása esetén fedezetet nyújtó Védõhálót – eddig több mint 125 ezer biztosítottra kötötték meg a hazai cégek és egyéb szervezetek. A biztosító teljes csoportos biztosítási állományából származó díjbevétele az elsõ félévben 43 százalékot emelkedett.

A Vienna Life Biztosítónál – amely a hazai utasbiztosítási piac 6. legnagyobb szereplõje – évente több, mint százezren kötnek utasbiztosítást. A biztosító az idei elsõ félévben 315 millió forint bevételt ért el utas- és sztornó biztosításokból, ami 3 százalékkal haladja meg az elõzõ év azonos idõszakában teljesített 305 millió forintos díjbevételt. A Vienna Life Biztosító két utasbiztosítást is bevezetett idén a magyarok által kedvelt nyári úti célokra fókuszálva: a Horvátország és az Európa strandjai utasbiztosításokból az idei szezonban 10 ezer darabot értékesített.

„A 2015-ös évre tulajdonosunk, a Közép- és Kelet-Európa legnagyobb biztosítói csoportjának számító Vienna Insurance Group (VIG), 14 milliárd forintot meghaladó teljes díjbevételt vár el a Vienna Life Biztosítótól, 100 millió forint feletti adózás elõtti profitcél teljesítése mellett, amelynek elérése esetén a Biztosító idén elõször zár nyereséges évet. Hosszabb távú célkitûzésünk az, hogy a VIG vezetõ biztosítójává váljunk Magyarországon elsõsorban a prémium szegmensben az egyéni élet-, nyugdíj- és utasbiztosítások, valamint a csoportos élet- és egészségbiztosítások piacán. Valamennyi célkitûzésünk elérése felé újabb jelentõs lépést tettünk az idei elsõ félévben” - összegezte az eredményeket a Vienna Life Biztosító vezérigazgatója, Vadas-Földvári Anett.