A Signal lett az Év Biztosítója
2015.10.21
Idén is az ügyfelek dönthették el, mely biztosítók kapják az „Év Biztosítója” címet, az alapján, hogy melyik társaság milyen színvonalon szolgáltatott. A mintegy 25 ezer ügyfélszavazat értékelése alapján kárrendezési és szolgáltatási kategóriában egyaránt a Signal Biztosító lett az év legjobbja. A szavazáson az - idén csõdhelyzete miatt valószínûleg utoljára mért - román ASTRA mindkét kategóriában utolsó lett.

Immáron negyedik alkalommal került megrendezésre az „Év Biztosítója” szavazás. A szavazás keretében az evbiztositoja.hu oldalon öt héten keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon- és kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításokat kínáló biztosítókra.

A kárrendezési kategóriát idén a - már korábbi években is jól szereplõ - Signal Biztosító nyerte (8,8-as kiemelkedõ ügyfél elégedettségi értéket elérve), mögötte a kárrendezésben mindig jól teljesítõ Aegon és Allianz Biztosító végzett. A szolgáltatás kategóriában szintén a Signal lett az elsõ (8,5-ös ügyfél elégedettségi érték mellett), megelõzve a tavalyi gyõztes K&H és Wáberer Hungária biztosítókat.

Az Év Biztosítója szavazáson idén is 1-tõl 10 pontig (ahol a 10 pont a legjobb és az 1 a legrosszabb), két külön kategóriában (kárrendezési és szolgáltatási kategóriákban) értékelhették biztosítóikat az ügyfelek. A valós ügyféltapasztalatok alapján kialakult sorrend reklámoktól mentes képet ad a hazai biztosítók szolgáltatási és kárrendezési színvonaláról, az ügyfelek elégedettségérõl vagy elégedetlenségérõl. A díj legnagyobb értéke, hogy a végsõ sorrendet nem egy szakmai zsûri, hanem maguk az ügyfelek határozzák meg.

Örvendetes, hogy bár a biztosítók az ügyfelek véleménye szerint ugyan még nem érték el a maximális 10 pontot (és valószínûleg soha nem is fogják elérni), de szolgáltatási színvonaluk átlagos értéke már ma is igen magas, közel 8,2 pont. Ez az érték enyhe visszaesést mutat a tavalyi évhez képest, amikor ez az átlagos érték meg is haladta a 8,2-t, de az ASTRA csõd nyilván nem tett jót a biztosítók általános megítélésének. Ez látszik a kárrendezés esetében is, ahol az elõzõ évinél szintén valamivel alacsonyabb, de még szintén magasnak mondható értéket mértek a szavazók között. Az idei 7,9 pontos átlagos kárrendezési elégedettségi érték a tavalyi 8 ponttal, valamint az elõzõ évek 7,9-es és 7,7-es átlagával együtt egy stabil, változatlanul magas kárrendezési színvonalat mutat.

Jász-Nagykun és Nógrád megyében a leginkább elégedettek az ügyfelek

Az országos szavazáson nemcsak biztosítónként, hanem megyénként is láthatjuk az elégedettségi adatokat. A díjat alapító Biztosítás.HU internetes alkuszi portál szerint ezekbõl kiderül, hogy az ügyfelek a kárrendezéssel valamivel kevésbé elégedettek, mint az egyéb szolgáltatásokkal (csekkek, díjbekérõk, kötvények kiküldésével, illetve a biztosítói ügyfélszolgálatok mûködésével) és az is látszik, hogy az egyes megyékben élõ állampolgárok elégedettsége között még azért jelentõs eltérések vannak. A hamarosan induló kötelezõ kampányban mindazonáltal már figyelembe vehetik az ügyfelek a biztosítók most elért helyezéseit.