Az NN Csoport 2015 harmadik negyedévében 392 millió eurós mûködési eredményt ért el, ami 43 százalékkal magasabb az elõzõ év hasonló idõszakának teljesítményénél. A társaság IGD fizetõképességi rátája 322 százalékos volt, a cég kapitalizációja a második negyedévhez hasonlóan maradt 1,6 milliárd euró.
A harmadik negyedéves adózás elõtti eredmény 372 millió euró volt, szemben a 2014. harmadik negyedévi 458 millió euróval. A tõkearányos megtérülés (ROE) 12,2 százalék volt a harmadik negyedévben, jelentõs növekedést mutatva az elõzõ év azonos idõszakának 8,3 százalékos rátájához képest. Az eredmény jól tükrözi a vállalat fokozott jövedelmezõségét.
Az NN európai biztosítási ágazata, melynek a magyar NN Biztosító is része, 16,8 százalékkal emelve profitját, 53 millió euróval járult hozzá a mûködési eredményhez. Európában az NN folytatta az alacsony kamatkörnyezetre reagáló stratégiáját, egyre inkább a kockázati életbiztosításokra helyezve a hangsúlyt, és újrapozícionálva megtakarítási és nyugdíjtermékeit, hogy azok az alacsony kamatkörnyezetben is versenyképesek maradjanak.
„2015. harmadik negyedévében az ingadozó pénzpiacok dacára is megbízható teljesítményt tudhatunk magunkénak. Az NN Csoport mûködési eredménye jelentõsen nõtt az elmúlt év hasonló idõszakához képest, melynek elsõ számú motorja a holland életbiztosítónk volt, és amelyre kedvezõ hatással volt egy nagy összegû saját tõkébõl származó osztalék is. Európai üzletágunk is hozzájárult a jó eredményeinkhez, és tovább folytatódik a termékmix eltolódása a kockázati életbiztosítások irányába. A tõkemegfelelési rátáink továbbra is erõsek, és ez jól tükrözi vállalatunk erõs tõketeremtõ képességét.” – hangsúlyozta az eredményeket kommentálva Lard Friese.
Cornelia Coman, az NN Biztosító magyarországi vezérigazgatója hozzáfûzte: “Az NN továbbra is jó pénzügyi eredményeket mutat fel Magyarországon. Az idei évben ez idáig 10%-kal nõtt díjbevételünk. Ez az eredmény nagyrészt sikeres új élet-, és egészségbiztosítási termékünknek, valamint nyugdíjbiztosítási ügyfélajánlatunknak köszönhetõ. Ezek a biztosítási területek, amellett, hogy növekedési lehetõséget jelentenek cégünknek a kritikusan alulbiztosított Magyarországon, társadalmi felelõsséget is rónak ránk. Biztosítóként szerepet kell vállalnunk abban, hogy az emberek tudatosabban tervezzék meg hosszú távú pénzügyi jövõjüket.”