A magyar autósok is felkészültebben várják a telet
2015.11.25
Az AAA AUTO legfrissebb statisztikái szerint az idén a magyar gépkocsi-tulajdonosok is felkészültebben várják a telet, mint az elõzõ években. Jóval több ülés-, kormány- vagy szélvédõfûtéssel, illetve kiegészítõ fûtéssel ellátott autó talált gazdára az idei év elsõ tíz hónapjában, mint egy évvel korábban – írja az OrientPress Hírügynökség.

A tél közeledtével az AAA AUTO eladási statisztikái szerint egyre több használt autót értékesítenek ülés-, kormány- vagy szélvédõfûtéssel, illetve kiegészítõ fûtéssel. A vállalat csoport szinten 16%-kal több egyterû személygépjármûvet és terepjárót adott el 2015 elsõ tíz hónapjában, mint az elõzõ év hasonló idõszakában. A hideg, a csúszós utak közeledtével az autóvezetõk különösen nagyra értékelik, hogy ezek a gépkocsik jobb tapadást biztosítanak rossz idõjárási viszonyok között.

„A gépjármûvezetõk egyre inkább keresik azokat az extrákat, amelyek minden körülmények között kényelmesebbé teszik számukra a vezetést. Nem meglepõ tehát, hogy most amikor a gépkocsik többségében már van klíma és elektromos ablakemelõ, egyre nagyobb igény mutatkozik a napi vezetés élményét fokozó további extrák iránt” – mondta Karolína Topolová, a cégcsoport vezérigazgatója. „A tél közeledtével a kereslet további növekedésére számítunk ebben a szegmensben, hiszen a gépkocsi-tulajdonosok különösen nagyra értékelik a reggeli indulás kényelmét növelõ ülésfûtést, vagy az autóból a motor beindítása után rövid idõn belül jó kilátást biztosító szélvédõfûtést.”

Az év elsõ tíz hónapjában a csoport szinten eladott gépkocsik 23,79%-a rendelkezett ülésfûtéssel, ami az öt évvel ezelõtti érték csaknem két és félszerese. Az értékesített autók 6,23%-a rendelkezett elsõ szélvédõfûtéssel. A vásárlók a gépkocsi kezelhetõségét is egyre fontosabb szempontnak tartják: az idén október végéig eladott négykerék-hajtású autók aránya elérte a 10,6%-ot. „Az új trend a hátsó ülésfûtés, ami számításaink szerint gyorsan terjedõ igény lesz a következõ években. Jelenleg ez az extra még csak a luxuskategóriára jellemzõ. Egyre többen keresik az extrák között a ködfényszórót is, amit jelenleg a vásárlók 71%-a tart fontosnak. Telente hagyományosan megnõ a kereslet az egyterû személygépjármûvek, illetve a terepjárók iránt. Ezekbõl a típusokból csoport szinten 16%-kal többet adtunk el 2015 elsõ tíz hónapjában, mint az elõzõ év hasonló idõszakában” – tette hozzá Topolová.