A családok megszólításában lát lehetõséget az NN
2015.12.04
A befektetési célú életbiztosítások jellemzõinek radikális átgondolása zajlik ma Magyarországon: a reformok révén egyértelmûvé kell válnia, mi a unit-linked termék hozzáadott értéke egy befektetési alaphoz képest – állítja Cornelia Coman, az NN Biztosító vezérigazgatója a Portfolio.hu-nak adott interjújában.

Jól zajlott le a névváltás

Az év eleji névváltás eredményeként a kezdeti 20%-ról 67%-ra nõtt a márka ismertsége, 10-bõl több mint 6 magyar ember biztosan ismeri az NN Biztosítót. Ma 10-bõl 4-en nyilatkoznak úgy, hogy ajánlanák életbiztosításainkat ismerõseiknek, amivel kutatásunk szerint a piac legnagyobb arányban ajánlott életbiztosítója vagyunk. 10-bõl 3-an pedig úgy nyilatkoznak, hogy szándékukban áll nálunk életbiztosítást kötni, ami szintén kimagasló arány – mondta Coman.

Itthon nem lesz létszámleépítés

Az NN Group 15%-os, vagyis 700 millió eurós költségcsökkentést jelentett be nemrég 2018 végéig, ez azonban kizárólag a holland üzleti egységekre vonatkozik. Tehát Magyarországon a mûködési költségeket illetõen megszorításokra nem készülni, nincs szó létszámleépítésrõl sem – jelentette ki a vezérigazgató. A társaság elsõsorban az organikus növekedésre koncentrál, de az akvizíciós lehetõségeket is fontolóra veszi.

Az életbiztosítási piacon készülõ jutalékkorlátozást, az MNB "etikus életbiztosítási koncepcióját” illeti, Coman elmondta, hogy az értékesítés drasztikus visszaesésére e változások miatt nem számít az NN-nél. Az értékesítésre gyakorolt esetleges negatív hatások hatékonyságnöveléssel szerinte kompenzálhatók, például digitális eszközök szélesebb körû alkalmazásával.

"Ha valaki csak befektetést akar, vásároljon befektetési alapot"

A unit-linked termékeket érintõ panaszok kapcsán a vezérigazgató elmondta, hogy a unit-linked termékeket újra kell gondolni az ügyfelek jelenlegi igényei szempontjából. Tudni kell például, hogy milyen alapokba szeretne fektetni az ügyfél, mennyire lesz aktív befektetõ, A termék szerkezetének nagyon átláthatónak kell lennie, valamint egyértelmûnek kell lennie, mi a unit-linked termék hozzáadott értéke egy befektetési alaphoz képest.

El kell magyarázni az ügyfeleknek, mit nyerhetnek egy kockázati életbiztosításon

Mintegy 4 millió ember képezi Magyarországon a biztosítók célcsoportját az élet üzletágban, ehhez képest a MABISZ adatai alapján összesen csak 1,7 millió életbiztosítás szerzõdés van érvényben. A célcsoport több mint a fele nem rendelkezik tehát semmilyen életbiztosítással – mondta Coman, aki különösen a fiatal családok megszólításában lát még lehetõségeket, õket egyik biztosítónak sem sikerült még igazán magáévá tennie.

Bár a teljes életbiztosítási piac most kissé visszaesett, a rendszeres díjas életbiztosítások szerencsére tovább nõnek, amihez a nyugdíjbiztosítások is hozzájárulnak. Coman bõven lát még teret a növekedésre.