A GVH megállapította, hogy megtévesztõ állításokkal népszerûsítették az Idõskori Biztonság életbiztosítást a közvetítõ honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között, mert a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy
- a biztosítás különbözõ havidíjakért, de már „akár napi 100 Ft-ért” „érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben”, illetve „a családjának kifizetett készpénz akár 3.500.000 Ft-ot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott”. Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50.000 forint biztosítási összeg volt elérhetõ a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget;
- a biztosítást a közvetítõ 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkezõ Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 000 000 forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 000 000 forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.
Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy
- a megcélzott fogyasztói kör tagjai koruk miatt sérülékenyek és kiszolgáltatottak, figyelemmel a rendelkezésre álló életbiztosítási lehetõségek szûkös kínálatára;
- a jogsértõ kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott.
Enyhítõ körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás
- módosította kereskedelmi gyakorlatát és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követõen;
- részletes, számításokkal kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be.