Átadták az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015 díjait
2016.01.25
A nagy biztosítók közül az Aegon, míg a kis- és közepes biztosítók kategóriájában a Mapfre Biztosító nyerte el „Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015” díjat a Netrisk.hu tavaly decemberben meghirdetett közönségszavazásán. A vezetõ online biztosításközvetítõ portálhoz beérkezõ több mint 52 ezer ügyfélszavazat alapján a nagy biztosítók közül az Allianz és a Posta biztosítók, míg a kis- és középkategóriában a Vienna Life és a K&H biztosítók szereztek dobogós helyeket.

A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ez alatti piaci részesedéssel rendelkezõ társaságok kerültek. A szavazás során a meglévõ biztosítói kapcsolattal rendelkezõ ügyfelek nem csupán általános értékelést adhattak az érintett biztosítók mûködésérõl, a kérdések ugyanis külön kitértek az ügyintézésre, az ügyfél-tájékoztatásra, az ügyfélmegtartó képességre és a kárrendezésre egyaránt.

Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet szerzõdése, a résztvevõk több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti osztályzataikkal: egy szavazó átlagosan 1,3 biztosítóról mondott véleményt.

Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015 szavazás végeredménye:

Nagy biztosítók kategóriája:
1. Aegon
2. Allianz
3. Posta

Kis- és közepes biztosítók kategóriája:
1. Mapfre
2. Vienna Life
3. K&H

Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,21-es értékre osztályozták. Ezen belül jelentõsebb eltérés nincs a két méretkategória között: a nagy biztosítók átlaga 3,24, míg a kisebbeké 3,17 volt. A válaszadók a legelégedettebbek az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3,36), miközben a legnagyobb hiányosságot a hûséges ügyfelek pozitív megkülönböztetésében látják (3,08).

Bár a Netrisk.hu elsõ alkalommal rendezte meg Az Év Ügyfélbarát Biztosítója közönségszavazást, a tapasztalatok szerint a biztosítók is komolyan vették és támogatták a kezdeményezést. A szavazás során több társaság is kifejezetten javasolta ügyfeleinek a részvételt, és a kiemelt figyelem abban is megmutatkozott, hogy a díjazott biztosítók magas szintû vezetõikkel képviseltették magukat a díjátadó eseményen.

„Az ügyfelek visszajelzése komoly érték, amivel tisztában vannak a társaságok is, amelyek folyamatosan dolgoznak az ügyfél-elégedettség növelésén – hangsúlyozza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A mostani pontszámok azt mutatják, hogy az ügyfelek az ügyfélközpontú mûködés továbbfejlesztését várják a piac szereplõitõl. Hogy ezt sikerül-e megvalósítaniuk, az a jövõ ilyenkor megismételt szavazás nyomán lesz leszûrhetõ. Bár a felmérésünk a teljes biztosítási piacra nem reprezentatív, a nagyszámú, 52 ezer feletti válasz mindenképpen hiteles, irányadó információt jelent, melynek rá vonatkozó részletes eredményeit valamennyi érintett biztosító számára elérhetõvé tesszük.”