Várakozáson felüli eredmény a Groupama Biztosítónál
2016.03.25
A Groupama Biztosító 2015-ben 93,43 milliárd forint díjbevételt ért el. A társaság 2015. évi eredménye közel 25%-kal magasabb az eredetileg tervezettnél. A Groupama Biztosító 10,54%-os piaci részesedést szerzett, mellyel továbbra is a magyar biztosítási piac 3. legnagyobb szereplõje.

A Groupama Biztosító 93,43 milliárd forintos díjbevételén belül az életbiztosításokból származó díjbevételek 43,42 milliárd forintot tettek ki. A nem-életbiztosítási üzletág teljes díjbevétele 50,01 milliárd forint volt. A társaság díjbevétele legnagyobb mértékben a gépjármû biztosítások piacán növekedett: a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítások díjbevétele 33%-kal, a casco biztosításoké pedig 21,2%-kal nõtt az elõzõ idõszakhoz képest.

A Groupama Biztosító az elõzõ év 5,33 milliárd forintos eredményével szemben 2015-ben 6,34 milliárd forint adózás elõtti eredményt ért el. Az adófizetési kötelezettséget figyelembe véve az adózott eredmény összege 5,17 milliárd forint.

A társaság vagyoni helyzete továbbra is erõs, a saját vagyon nagysága az elõzõ évihez képest 0,04%-kal növekedve 27,95 milliárd forint. A társaság a törvényben elõírt szolvencia szinthez képest +66,9%-os többlettel rendelkezik.

2015-ben kívül-belül megújult a biztosító

A 2015-ös év kiemelt jelentõségû volt a társaság életében: Magyarország harmadik legnagyobb biztosítótársasága kívül-belül megújult.

A megújulás egyik legfontosabb elemeként a társaság 2015. július 1-jétõl új, egyszerûbb néven mûködik tovább. Nevének egyszerûsítésével párhuzamosan a Groupama Biztosító új székházba költözött. Nem csak a különbözõ szervezetek egy helyre való költözése célozta azonban a hatékonyság növelését, a Groupama Biztosító értékesítési hálózatának és központjának átszervezése is ezt a célt valósította meg 2015-ben. A társaság fontos lépéseket tett ezen kívül az új értékesítési folyamatok és a multicsatornás ügyfélkiszolgálás bevezetése terén is, valamint folytatta hároméves felkészülését a 2016. január 1-jén életbe lépett Solvencia II. szabályozásra való megfelelésre.

„Egyszerûsödött márkanevünk, frissítettük vizuális megjelenésünket, új székházba költöztünk, de a legfontosabb változást talán az új szlogenünk bevezetése jelenti. Bizalomból biztonság – ez a két szó szimbolizálja törekvéseinket. Biztosítótársaságunk minden erõfeszítése arra irányul, hogy magasabb színvonalú, testreszabottabb szolgáltatásokat nyújthassunk közel 1,3 millió ügyfelünknek. Az ügyfelek jobb kiszolgálását teszik lehetõvé új fejlesztéseink is, melyek az ügyfélkiszolgálás hatékonyságát növelik” – emelte ki Yann Ménétrier, a Groupama Biztosító vezérigazgatója.

„2016. évi célunk egybecseng stratégiánkkal: ügyfél-elégedettség és eredményesség további javítása. Bízunk ezért abban, hogy a gazdasági növekedés az idei évben is folytatódik, és tovább erõsödik a befektetõi bizalom. Társaságunk idén is kiemelt hangsúlyt fektet az ügyfelei és partnerei számára nyújtott személyre szabott kiszolgálás további javítására, valamint online szolgáltatásainak és üzletkötõi hálózatának fejlesztésére” – mondta el az idei év terveivel kapcsolatban Yann Ménétrier.