Fiatalabb ügyfeleket kellene megcélozniuk az életbiztosítóknak
2011.10.10
Egy direkt marketingre specializálódott kutató és tanácsadó cég, a Mintel Comperemedia vizsgálatai szerint az életbiztosítási ágazat marketing akciói egyre kevésbé érnek célt.

A 31-45 év közötti amerikai lakosság az idei elsõ félévben a DM levelek 13 százalékát kapta, amely 3 százalékkal alacsonyabb, mint az elõzõ év hasonló idõszakában. Márpedig a Mintel szerint a 31-45 év közöttiek körében fordul elõ a legtöbb gyermekes család, valamint az olyan pénzkeresõ, aki idõsödõ szüleirõl is gondoskodni próbál.

Általánosságban elmondható, hogy a 31-45 éveseknek van leginkább szükségük életbiztosításra, vagyis a biztosítóknak õket kellene megcélozniuk marketing üzeneteikkel, melyet az elmúlt félévben elszalasztani látszottak – véli a Mintel igazgatója, Gary Wooley. Ráadásul õket érdekli is a termék, vagyis információval cselekvésre lehetne õket ösztönözni – tette hozzá a szakértõ.

Ami a szélesebb ügyfélkört illeti, a 18-45 évesek szintén 4 százalékponttal kevesebb DM levelet kaptak a vizsgált idõszakban, vagyis az összes levél 15%-át. Ezzel szemben a direkt levelek 85%-át 46 év felettiek kapták meg, szemben a 2010 elsõ félévi 81%-kal.

A biztosítók továbbra is a 45 év felettieket célozzák meg életbiztosítási termékeikkel, ezáltal azonban elidegenítik a terméket más, potenciálisan jövedelmezõ demográfiai csoportoktól – tette hozzá az eredményekhez Wooley.