Folyamatosan újul meg az MNB fogyasztóvédelmi honlapja
2016.12.06
Mostantól új, áttekinthetõbb struktúrában érhetõk el az MNB fogyasztóvédelmi honlapjának információi, amelyeket immár tízezrek tekintenek meg havonta. A pénzügyi témákat közérthetõen bemutató Pénzügyi Navigátor Filmek és online Füzetek mellett az aktuális fogyasztóvédelmi hírek, s a – részben a közelmúltban, részben hamarosan megújuló – szolgáltatáskeresõ alkalmazások is kiemelt helyre kerültek.

A Magyar Nemzet Banknak (MNB) kiemelt célja a pénzügyi fogyasztóvédelem további erõsítése, s ez által a pénzügyi tudatosság és a pénzügyi kultúra fejlesztése. A hazai pénzügyi szemléletformálás elõmozdítása érdekében a jegybank a tartalmak átláthatóbb és gyorsabb áttekinthetõségét segítõ struktúra kialakításával megújította honlapjának – fogyasztóvédelmi tájékoztatóinak egyik alapvetõ csatornáját jelentõ – fogyasztóvédelmi oldalát.

Az új felületen kiemelt helyen szerepelnek a fokozott érdeklõdésre számot tartó aktuális pénzügyi fogyasztóvédelmi hírek, valamint a pénzügyekrõl közérthetõen tájékoztató Pénzügyi Navigátor Füzetek, a Pénzügyi Navigátor Filmek, valamint a Pénzügyi Navigátor Alkalmazások és Keresõk is. 

Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja folyamatosan fejleszti a körültekintõ pénzügyi döntéseket támogató, ingyenes és rendkívül széles adatbázisra épülõ alkalmazásait. Ennek jegyében idén friss szolgáltatásként és új arculattal indult el az Értékpapírszámla-lekérdezõ, valamint az Országos fiók- és ATM-keresõ alkalmazás. Az MNB további – jelenleg is elérhetõ – alkalmazásai folyamatosan újulnak meg a közeljövõben, s a Bankszámlaválasztó, a Betét- és megtakarításkeresõ, a Hitel- és lízingtermék-választó, a Háztartásiköltségvetés-kalkulátor, valamint a Hitelkalkulátor is egységes, áttekinthetõbb lekérdezõ felülettel segíti majd a felhasználókat.

Mindezek az adott pénzügyi szolgáltatásra vonatkozóan Magyarország egyetlen teljes körû (valamennyi pénzügyi intézmény adott konstrukcióit felölelõ), ingyenes, független alkalmazásának minõsülnek, amelyekhez a piaci szereplõk jogszabály alapján nyújtanak naprakész adatokat.
Mint emlékezetes, a mostani struktúraátalakítást megelõzõen a jegybank fogyasztóvédelmi oldala arculati elemeiben és tartalmában 2015. augusztusban alakult át teljes körûen. Az akkori új, fogyasztóbarát korszerûsítésnek köszönhetõen már az elsõ hónapokban a korábbiakhoz képest közel tízszeresére nõtt az oldal látogatottsága. Jelenleg átlagosan mintegy 30 ezren kattintanak havonta a fogyasztóvédelmi információkra. Ami a keresett tartalmakat illeti, a tapasztalatok szerint legtöbben a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panasztételi és jogérvényesítési lehetõségekre vonatkozó információkat keresik, ám a tudatos fogyasztói magatartást segítõ Pénzügyi Navigátor Füzetek, s az összehasonlító és keresõ alkalmazások is a legnépszerûbb tartalmak közé tartoznak.