A szavazás során a meglévõ biztosítói kapcsolattal rendelkezõ ügyfelek nem csupán általános értékelést adhattak az érintett biztosítók mûködésérõl, a kérdések ugyanis külön kitértek az ügyintézésre, az ügyfél-tájékoztatásra, az ügyfélmegtartó képességre és a kárrendezésre egyaránt. Ezek mellett új elemként az adott biztosító termékkínálatának, illetve ügyfélkezelésének fejlõdését is véleményezhették a válaszadók.
A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ez alatti piaci részesedéssel rendelkezõ társaságok kerültek. Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet szerzõdése, a résztvevõk több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti osztályzataikkal.
Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2016 szavazás végeredménye:
Nagy biztosítók kategóriája |
Kis- és közepes biztosítók kategóriája |
||
Helyezés |
Biztosító |
Helyezés |
Biztosító |
1. |
Aegon |
1. |
Signal IDUNA |
2. |
K&H |
2. |
Union |
3. |
Allianz |
3. |
Genertel |
„Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,30-as értékre osztályozták, ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3,38, míg a kisebbeké 3,22 volt – ismertette az eredményeket Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A tavalyi összesített mutatószám 3,21 volt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt is kimutathatóan javult a biztosítók teljesítményének fogyasztói megítélése. Bár a felmérés a teljes biztosítási piacra nem reprezentatív, a közel 40 ezer beküldött válasz mindenképpen irányadó információt közvetít, melynek rá vonatkozó részleteit valamennyi érintett biztosítóval megosztjuk az idei évben is. Külön szeretném kiemelni,hogy az idei díjazottak között három olyan társaság is van, amelyek már tavaly is díjat kaptak: az Aegon,az Allianz és a K&H.”
A válaszadók a legelégedettebbek az egyes biztosítók termékkínálatával (3,46), illetve az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3,45). A hûséges ügyfelek pozitív megkülönböztetését még mindig sokan hiányolják (3,25), ám ezen a területen történt tavaly óta a legnagyobb elõrelépés: egy éve ugyanez az átlag még csupán 3,08 volt. Az elõrelépés egyik fontos oka az lehetett, hogy idõközben a jogszabályok is megszüntették annak a lehetõségét, hogy egy biztosító kedvezõbb kgfb-díjat ajánljon egy új ügyfélnek, mint egy hasonló paraméterekkel rendelkezõ meglévõ szerzõdõnek.
A legnagyobb online biztosításközvetítõ portál második alkalommal rendezte meg Az Év Ügyfélbarát Biztosítója közönségszavazást. A tapasztalatok szerint az érintett biztosítók is komolyan vették és támogatták a kezdeményezést, hiszen számukra is kiemelten fontosak a fogyasztói visszajelzések. A szavazás során több társaság is kifejezetten javasolta ügyfeleinek a részvételt, és a kiemelt figyelem abban is megmutatkozott, hogy a díjazott biztosítók magas szintû vezetõikkel képviseltették magukat a pénteken megtartott díjátadó eseményen.